4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    lionheart

Grote files bij importeren van CD’s

Scrollend door mijn iTunes bibliotheek viel het mij op dat het formaat van de files bij de laatst geimporteerde cd’s veel groter is dan voorheen. Nemen de meeste audiocd’s om en nabij de 50 MB in op de harde schijf, mijn meest recente aanwinst heeft een omvang van meer dan 500 MB.
    Ik heb wel steeds updates geinstalleerd, ik heb nu versie 7.0.2. De meeste cd’s op mijn harde schijf zijn met vroegere versies binnen gehaald.
    De files hebben allemaal MPEG-4 formaat, bij mijn weten is er ook niets veranderd aan de import settings.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat de omvang van de geimporteerde files binnen de perken blijft, en kan ik bestaande files verkleinen als ik ze op de geheugenkaart van mijn telefoon wil zetten?

Bijdrager
    iJoost

Dat klinkt alsof je nu in een of ander verliesloos formaat importeert. Even kijken met Appeltje-I op de verschillende nummers wat het echt geworden is.

Bijdrager
    lionheart

Settings stonden idd op Apple lossless. De rest is AAC. Zijn deze files nog om te zetten of moet ik opnieuw importeren? Het verklaart in ieder geval een hoop… Is er overigens verschil hoorbaar tussen deze formats via een gemiddeld (kwaliteits) stereo-systeem?

Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, van Lossless kun je zonder problemen over naar AAC.

Via een gemiddelde installatie zal jij weinig verschil horen, afhankelijk van op welke bitrate jij die AAC conversie laat plaatsvinden natuurlijk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.