16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Dustin24

Grote bestanden overzetten naar Windows

Hallo,
    ik wil een aantal bestanden (per stuk zo’n 8/10GB) overzetten naar een pc maar weet niet hoe. Dropbox werkt niet want dat kost $20 per maand. Weet iemand hoe ik snel die bestanden kan overzetten?

Bijdrager
    senyo

Een grote usb-stick of externe harde schijf gebruiken?

Bijdrager
    Dustin24

@Gerinbosscha ja daar dacht ik ook al aan, maar ik heb ze allebei niet, en de persoon voor wie ik de bestanden gedownload heb geeft mij er geld voor, dus hou ik geen geld over…:-) maar 1 bestand kan ik wel overzetten via usb, want die is 8GB.

Bijdrager
    senyo

Bestanden opsplitsen in meerdere kleine bestanden dan?

Bijdrager
    JesseV

We transfer misschien ik weet alleen niet tot hoe groot je daar mag verzenden.

Bijdrager
    senyo

Tot 2GB, staat ook vrij duidelijk op de homepage daar;)

Bijdrager
    JesseV

Ok onze Mac is terug bij Apple voor een probleem met de harde schijf dus ik heb alleen een iPad zonder flash

Bijdrager
    Dustin24

@gerwinbosscha De bestanden zijn al gezipt:neutral:

Bijdrager
    senyo

Unzippen en opnieuw zippen in meerdere bestanden?

Bijdrager
    ecnerual

Zitten de pc en de Mac in hetzelfde netwerk? Dan kun je toch gewoon via netwerk delen de bestanden sturen?
    Met USB gaat 8 gb niet lukken op FAT32 en je kunt volgens mij geen andere schijfformat gebruiken wat zowel bij Mac als Windows kan lezen als schrijven.

Lid
    Pepperonie

Leg gewoon een ethernet (lan) kabeltje tussen je mac aan de ene kant en de pc aan de andere kant en je kan zo de bestanden over pompen.

Sleutelbeheerder
    Night

En anders zorgen dat de targetdisk ExFAT geformatteerd is. Dit wordt door zowel Windows als OSX ondersteund en kan bestanden verwerken die groter zijn dan 4GB.

(OSX vanaf versie 10.6.5 – Windows vanaf versie Vista – via extra installer ook in XP)

Bijdrager
    Dustin24

@pepperoni dankjewel dat ga ik proberen.

Bijdrager
    spelbook

En mocht je het toch via een usb-stick of externe schijf willen doen, er is een NTFS driver voor de mac die ook kan schrijven: NTFS-3G (even op googlen)
    Succes.

Bijdrager
    Oppie

Ja, volgens mij is die netwerk (ethernet) optie absoluut de meest makkelijkste en simpelste oplossing!
    Werkt altijd, terwijl al het andere toch een beetje knoeien blijft…

Bijdrager
    Dustin24

Ik heb het met ethernet geprobeerd en het werkt uitstekend! hartstikke bedankt!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.