7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    kosters.mathijs

[Opgelost] Grote bestanden overzetten binnen local network

Hallo allemaal,

Ik heb op mijn windows computer een Film staan (5 gb) en deze wil ik graag overzetten naar mijn macbook om hem met imovie te bewerken, is er een manier om via het internet zo’n bestand over te zetten?

Groeten,
    Mathijs

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Op je PC gewoon een gedeelde map aanmaken. Bv. op je bureaublad. Rectermuisklik>Nieuw>Map, dan op die map klikken, en kiezen voor ‘Delen…’ of ‘Delen en beveiliging’ op een XP computer. Daar je film inzetten, en als het goed is kan je dan die PC zien in de Finder, incl. die gedeelde map. Dan gewoon overslepen.

Bijdrager
    Pieterr

Via het Internet?

Je kunt zowel in Windows als in OS X een schijf delen in je netwerk, zodat andere computers erbij kunnen.

Bijdrager
    Prostar

of een simpele ftp server opzetten. dan kan je het in je netwerk delen en over het internet delen

vergeet niet IP > router forward port 21 en ftp server op de windows computer te installeren.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Of je zet OS X’s ingebouwde FTP aan en opent dit op de Windows computer. Poort 21 hoeft niet open op je router. Dat hoeft alleen als je een Web FTP server wil gebruiken. En dit gaat via het interne netwerk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Internet?:) In je topic titel staat dat je het over het interne netwerk wilt doen.

Er zijn duizend en een manier te bedenken, met een aantal heel simpele. De simpelste is wat Waffle aandraagt: zet op een van de twee een shared directory open voor Samba (Windows file sharing). Copy+paste! Klaar!

Bijdrager
    kosters.mathijs

Oke Bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.