3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    catvlek2

Grote bestanden in TextEdit.app?

Hallo!

De laatste tijd kwam ik met mijn retina macbook pro wat ruimte tekort op mijn schijf (maar 256gb flash). Ik heb een disk visualizer gedownload om te kijken waar nou die ruimte aan op ging. Tot mijn verbazing was de TextEdit.app gigantisch groot.

Ik heb op internet gelezen dat hierin ook allemaal tijdelijke backups en dergelijke opgeslagen worden van mac, maar deze bestanden zijn bij elkaar +/- 4 gb, dat verklaart niet de andere 50+gb.

Screenshot:

Iemand enig idee? Alvast bedankt!

[IMG]http://i60.tinypic.com/25ume0m.png[/IMG]

Met vriendelijke groet,

Michael

Bijdrager
    computer space

Dat heeft niks met Texteditor te maken. Als je bijveoorbeeld een .bin file hebt wil die wel eens als Textedit document worden gezien. Zoek de file op en kijk wat de filenaam is en in welke map ie zit en vertel ons dat.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Volgens je schermafbeelding (die je trouwens ook rechtstreeks hier op het forum kunt uploaden) is het niet TextEdit.app (Teksteditor) die zo groot is, maar staan er veel bestanden op je computer die als documenten voor TextExdit.app bestempeld worden. Dat is nogal een verschil.

Daarnaast heeft computer space hoogstwaarschijnlijk gelijk in dat het hier gaat om bestanden die helemaal niet per se door/voor Teksteditor gemaakt zijn, maar die om allerlei redenen daarmee geopend zouden worden. Denk aan allerlei bestanden die zich achter de schermen bevinden en van het bestaan waarvan je je normaal helemaal niet van bewust bent, bijvoorbeeld.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.