19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    ATT

grote beeldscherm? (opgelost)

Ik heb een hele domme en gekke vraag. Waar kan ik zien hoeveel inch beeldscherm ik heb. Ik twijfel erg tussen een 15 of een 17 inch maar ik kan het nergens vinden. Ik werk al zolang op die computer dat ik geen idee meer heb. Zelfs onder mijn systeemprofiel en systeemvoorkeuren kan ik het niet vinden.
    Ik weet zeker dat ik het ooit een keer ergens heb zien staan maar waar was dat ook alweer…:x

In ieder geval bedankt alvast aan degene die me de oplossing brengt op deze simpele vraag.

Bijdrager
    MacRolf

meten?

Bijdrager
    rburgt

1. Zoek het merk/fabriekant van je monitor op, deze staat meestal voorop je monitor
    2. Zoek het type nummer van je monitor op, deze staat soms voorop bij het merk maar iig altijd achter op het stikkertje bij de meeste monitors ( niet het serienummer maat het type )
    3. Zoek in google naar “merknaam type”
    4. verbaas je over de wereld die voor je open staat

Bijdrager
    ATT
    ”MacRolf”

meten?

Op een imac gaat dat nogal lastig aangezien het scherm een klein stukje onder het “plastic” door gaat.Hoe ik hem tot nu toe heb gemeten is hij diagonaal 37 centimeter.

Bijdrager
    ATT
    ”rburgt”

1. Zoek het merk/fabriekant van je monitor op, deze staat meestal voorop je monitor
    2. Zoek het type nummer van je monitor op, deze staat soms voorop bij het merk maar iig altijd achter op het stikkertje bij de meeste monitors ( niet het serienummer maat het type )
    3. Zoek in google naar “merknaam type”
    4. verbaas je over de wereld die voor je open staat

Het is een imac monitor dus dit gaat helaas niet op :wink:

Bijdrager
    rburgt
    ”ATT”

* ik ga in een gat zitten, sorry….

Staat het niet op de bestelbon?

Bijdrager
    rburgt
    ”ATT”

Op een imac gaat dat nogal lastig aangezien het scherm een klein stukje onder het “plastic” door gaat.Hoe ik hem tot nu toe heb gemeten is hij diagonaal 37 centimeter.

Leve de Google calculator

15″ waarschijnlijk dus…

Bijdrager
    ATT
    ”rburgt”
    ”ATT”

* ik ga in een gat zitten, sorry….

Staat het niet op de bestelbon?

Toch bedankt voor je reactie. Ik heb helaas geen bestelbon aangezien ik hem van de mijn werk heb overgenomen en ik er deze niet bij kreeg. Ik wil hem nu verkopen aangezien ik de nieuwe G5 ga kopen maar dan moet ik er natuurlijk wel even bij vermelden hoeveel inch hij is :)

Bijdrager
    MacRolf
    ”ATT”
    ”MacRolf”

meten?

1inch = 2,54 cm
    15″ = 38,1 cm
    17″ = 43,2 cm

Ik denk dat je een hele bijzonder hebt: een 14,6″! :D

Bijdrager
    ATT
    ”rburgt”
    ”ATT”

Leve de Google calculator

15″ waarschijnlijk dus…

Super bedankt!
    Al baal ik wel van de uitkomst want hij wordt toch weer een stukje minder waard :wink:

Bijdrager
    ATT
    ”MacRolf”
    ”ATT”
    ”MacRolf”

meten?

1inch = 2,54 cm
    15″ = 38,1 cm
    17″ = 43,2 cm

Ik denk dat je een hele bijzonder hebt: een 14,6″! :D

LOL

Volgens mij is dit ook echt de domste vraag ooit die ik op het forum heb gesteld.:D
    Nogmaals bedankt!

Bijdrager
    ATT

Nu nog een tijdelijk goedkoop scherm vinden voor mijn G5 die in aantocht is :)

Bijdrager
    iMac-Boy

De beste leverancier voor goedkope schermen lijkt me de Aldi of een gebruikt scherm, van die tweede zijn er genoeg op het internet te vinden lijkt me.

Bijdrager
    Bob Ross

Trouwens, een 15″ heeft een normale beeldverhouding (4:3) en een 17″ is breedbeeld (16:10(geen 9 idd)). Vrij makkelijk herkenbaar.

Daarnaast heeft een 17″ een volledige bezel van plexiglas, terwijl de 15″ slechts plexiglas om het witte frame heeft. (2 fysieke delen)

Jaja, ken je klassiekers:P

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Kopt, en dus was een blik op je resolutie voldoende geweest:

1024×768 = 15″
    1440×900 = 17″

Bijdrager
    nma

@ATT: domme vragen bestaan niet…..

Wel graag wat vaker gebruik maken van de ‘bewerk’ functie als je wat toe te voegen hebt aan je post. Anders wordt het draadje snel onoverzichtelijk, en dat is lastig zoeken voor mensen die in de toekomst met dezelfde, uhhhh, vreemde vraag worstelen.

Bijdrager
    Skip
    ”ATT”

Nu nog een tijdelijk goedkoop scherm vinden voor mijn G5 die in aantocht is :)

20″ Cinema Display van apple… Is net een paar honderd goedkoper geworden.

Bijdrager
    ATT
    ”iMac-Boy”

De beste leverancier voor goedkope schermen lijkt me de Aldi of een gebruikt scherm, van die tweede zijn er genoeg op het internet te vinden lijkt me.

Ik ga denk ik ook maar eens zoeken naar een mooi 2e handsje aangezien de bovengenoemde apple cinema mij iets te duur is (eerst maar eens de G5) :wink:

@NMA: bedankt voor de tip en ik zal hem gebruiken :)

Moderator
    unSOUND

Samsung heeft erg mooie TFT’s voor relatief weinig geld.

Ik was zelf van plan 2 samsung monitoren te gaan kopen,
    maar ik denk dat ik toch voor 1 Cinema Display ga.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.