4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Beathoven

‘Groove Quantize’ in logic Express

Is er een optie ‘Groove Quantize’ in Logic Express? Ik heb al even gezocht maar het heet in logic waarschijnlijk anders en het is wat zoeken naar een naald in een hooiberg.

Dit is namelijk een functie die ik zo nu en dan eens toepas als ik met Cakewalk Pro Audio onder WIndows werk en Reason aanstuur.

Voor de duidelijkheid, groove quantize is een midi-effect die ervoor zorgt dat er iets meer dynamiek in het stuk muziek komt. Hierbij moet je denken aan nootverschuivingen van een paar pixels (in de piano-editor duidelijk te zien) en verschil in velocity (harde / zachte aanslag van een noot). Er waren verschillende presets (laidback, soft / hard shuffle etc)

ik heb sinds gisteren een macbook en wil er ook maar eens windows opzetten, maar als het bovenstaande werkt is het al een reden minder om windows te gebruiken voor muziek apps.

Bijdrager
    Psychoprick

zit er niet gewoon een Quantize tool in LE?
    het q-tje volgens mij.

Ik weet niet precies wat de opties zijn.

maar ik geloof dat er op de Apple site wel een video met wat uitleg staat.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

die functie moet aanwezig zijn omdat ie ook al in garageband te vinden is.
    Maar waar dat ga ik even proberen uit te vinden voor je.
    …..Lang geleden.

Bijdrager
    mkornegoor

Als je in de Matrix Editor zit, kun je bij “Functions > Transform > Humanize” de boel minder gequantiseerd laten klinken. Met het scherm wat je krijgt kun je instellen hoeveel je wilt ingrijpen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.