6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nelis Infra

grootte van m'n lettertype (L-banner)

Hoi allemaal!

Ik ben een L-Banner aan het ontwerpen met als afmetingen 2 meter lang x 1 meter breed. Vrij groot dus. Toch heb ik nog problemen met mijn ruimte, haha:-)

De vraag is aan u (ik heb nog nooit eerder zo’n groot ding ontworpen), hoe groot moeten / kunnen de letters zijn, wil je dit nog goed kunnen lezen op 2 / 3 meter afstand? Alvast bedankt voor uw expertise!

Cheers!

Bijdrager
    andrevdvries

Is het niet gewoon het makkelijkst om het zelf even te proberen? ’t Is maar een tipje:D

Bijdrager
    Nelis Infra

Hoe bedoel je?:oops:

Bijdrager
    andrevdvries

naja ik denk dat het heel erg relatief is. Hoeveel wil je erop kwijt? welke kleuren gebruik je? dat zijn allemaal dingen die er mee te maken hebben. Daarom kan je beter eerst wat uitprinten ofzo en dan nagaan of het groot genoeg is. Maar je hebt misschien de beperking dat het ergens anders wordt afgedrukt en dat je thuis niet zo’n banner kan uitprinten.

Bijdrager
    Nelis Infra

Ah kijk. Nee mijn Brothertje kan geen 2 meter bij een meter aan:-) Ik dacht, misschien is er wel een ‘guideline’ ofzo wat betreft lettertype grootte. Ik kan natuurlijk even een A4-tje uitprinten met lettertype 70 en kijken of dat wat is. Daar was ik nog niet opgekomen;-)

Bijdrager
    andrevdvries

haha dat bedoelde ik idd.. veel succes!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.