10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    bruin715

Grootte van Imoviefilmpje

Voor familie in Canada ben ik een film aan het maken over hun geboorteplaats. Hoe zie ik hoe groot mijn Imoviefilmpje is zodat het op 1 dvd past?

Bijdrager
    snijder

Bij export, dan zie je ongeveer hoeveel gb het zal worden

Geblokkeerd
    Bento

Als ik me goed herinner (ik gebruik iMovie niet meer) kan je bij het branden van de DVD dan wel het exporteren naar iDVD de kwaliteit van het exportbestand in zekere mate variëren om er voor te zorgen dat de film op een DVD past. Dit kan er dat de beelden niet mooi ogen door kwaliteitsverlies. Ik maakte films nooit langer dan 1 á 1,5 uur dan past het sowieso op een DVD.

Maar wellicht heeft iemand die iMovie recenter gebruikt heeft betere tips.

Bijdrager
    bruin715

Hoi, ik ben een startend Macgebruiker (en heb als verstokte Windows-nerd soms echt moeite om alles onder de knie te krijgen;-)) maar Snijder waar vind ik Export in Imovie?

Geblokkeerd
    Bento

Bijdrager
    bruin715

Hi Bento, bedankt voor je beeldscherm. Ik zou daar dus nooit gezocht hebben omdat ik niets wil exporteren maar alleen wil zien hoe groot mijn film op dat moment is. Bij windows zoek je die informatie dus op heel andere plaatsen;-))
    Begrijp ik het goed dat áls ik mijn film zou willen exporteren, ik dan ook het ‘formaat’/beeldkwaliteit aan kan passen van Mobiel tot HD1080 en dat daarmee ook de grootte van het bestand veranderd?

Geblokkeerd
    Bento

Klopt. Dat kan van heel eenvoudig (bv m.b.v. de Mediakiezer) tot zeer uitgebreid (mbv Exporteer film waar je vrijwel alles kan instellen).

Maar: zoals gezegd gebruik ik iMovie en iDVD niet meer en ik weet niet meer wat je allemaal in kan stellen als je naar iDVD exporteert, wat er in iDVD zelf allemaal ingesteld kan worden om er voor te zorgen dat het bestand op een DVD past en of je een met iMovie aangemaakt filmbestand (mbv de menuoptie “Exporteer film”) kan importeren in iDVD om er alsnog een DVD van te branden.

Maar ik weet zeker dat er op OMT mensen zijn die iMovie / iDVD nog wel gebruiken en deze vragen kunnen beantwoorden.

Bijdrager
    KarelWillem
    bruin715 op 09 januari 2012

…Begrijp ik het goed dat áls ik mijn film zou willen exporteren, ik dan ook het ‘formaat’/beeldkwaliteit aan kan passen van Mobiel tot HD1080 en dat daarmee ook de grootte van het bestand veranderd?

Helemaal ja.

Ik zet net een film op exporteren, dus kan even geen afdruk maken.
    Maar dat loopt van iPhone tot Full HD.

Geblokkeerd
    Bento
    KarelWillem op 09 januari 2012
    bruin715 op 09 januari 2012

…Begrijp ik het goed dat áls ik mijn film zou willen exporteren, ik dan ook het \’formaat\’/beeldkwaliteit aan kan passen van Mobiel tot HD1080 en dat daarmee ook de grootte van het bestand veranderd?

Helemaal ja.

Ik zet net een film op exporteren, dus kan even geen afdruk maken.

Maar dat loopt van iPhone tot Full HD.
    Mosterd.

Bijdrager
    Maverick9898

Na de maaltijd….?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.