6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacTS

Grootte Mail

Laatst wilde ik wat ruimte vrijmaken op m’n 4s. Mij viel het gebruik van Mail (iOS 7) op (1,3 GB). Ik ontvang zo’n 30 mails per dag die ik na lezing meestal meteen verwijder (ook de Prullenmand). Een zelfde aantal blijft wat langer staan en deze hebben geen bijlage. Heeft deze app nou écht zoveel ruimte nodig?

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Het is niet de app die zo groot is. Ergens in je mail staan toch nog veel mails in een map of berichten met een grote bijlage. Je kunt er ook voor kiezen slechts een bepaalde periode te synchroniseren op je iPhone. In de instellingen van Mail, Agenda’s en Contacten kun je dit instellen.

Bijdrager
    MacTS

Het kúnnen de mails niet zijn. Net even geteld: er staan er 32 opgeslagen op mijn iPhone. Bovendien zijn mijn mailboxen op de servers maximaal 50 MB. Als er dan nog mails binnenkomen krijg ik een melding dat deze vol zijn.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Je hebt alle folders van het account gecontroleerd? Niet alleen de inbox? 50MB voor mailaccounts is niets, POP of IMAP je?

Bijdrager
    MacTS

Inderdaad álle folders. Zelfs gekeken in de folders in webmail. Van iemand met hetzelfde probleem heb ik gelezen dat alleen een Herstel van de iPhone bleek te helpen. Pas toen werd van alle apps het juiste gebruik weergegeven. Ik ga dat maar eens proberen.

Bijdrager
    MacTS

Gelukt! Een herstel zorgde ervoor dat de grootte van Mail weer enkele MB’s was i.p.v. 1,3 GB

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.