11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager

Grootste HD voor macbook.

Dagdag,

Weet iemand wat momenteel de grootste harddisc is die je kunt krijgen voor de macbook?
    ik dacht gehoord te hebben dat er een 200 gb was, maar die was 4200 rpm, ik wil wel minimaal 5400 eigenlijk.

Dus nu heb ik het echt over 120/160/200 gb oid.

Lijkt me echt heeerlijk!

Groetjes!

Bijdrager
    Floriaan

Ik weet geen antwoord op je vraag, maar de redenering dat je minimaal 5400 rpm wilt, en 7200 rpm niet goed vind klopt niet… Hoe sneller de schijf, hoe sneller de schrijfsnelheid, dus hoe beter.(Maar niet groter)

Edit: Ah ik zie dat je het veranderd hebt, gewoon schrijffout dus.

Bijdrager
    ”Floriaan”

Ik weet geen antwoord op je vraag, maar de redenering dat je minimaal 5400 rpm wilt, en 7200 rpm niet goed vind klopt niet… Hoe sneller de schijf, hoe sneller de schrijfsnelheid.

Sorry, ik bedoelde 4200 rpm, ik heb het in het bericht al gewijzigd.

Bijdrager
    Yaris

Waarom neem je niet de externe LaCie Little Big Disk ?
    – 320 GB
    – 5400 rpm
    – speciaal voor notebooks
    – prijs : slechts € 679,00 incl. BTW

Bijdrager
    ”Yaris”

Waarom neem je niet de externe LaCie Little Big Disk ?
    – 320 GB
    – 5400 rpm
    – speciaal voor notebooks
    – prijs : slechts € 679,00 incl. BTW

Nee, extern heb ik bijna 500 gb aan opslag, ik bedoel echt intern,

Little big disc is trouwens wel echt vet, kun je ook in 7200 rpm krijgen, geen voeding nodig…….wel duur.

Bijdrager
    Nikita

Via de Apple Store kan je maximaal 120 GB kiezen, dus dat zal wel zo’n beetje de maximale grootte zijn op het moment. Ik heb even een beetje gezocht op Nederlandse internetwinkels maar nergens kan ik überhaupt S-ata schijven voor laptops vinden, of ik kijk gewoon niet goed :sealed:

Bijdrager

Ik ga het van de week wel eens even bij de appleboer vragen, bedankt in ieder geval!

Moderator
    unSOUND

120 Gb is de max op dit moment dacht ik. Er bestaan wel schijven van 160 GB en meer, maar deze zijn 12 of 13 millimeter hoog, en in de MacBook passen enkel schijven van maximaal 9,5 millimeter.

Bijdrager
    Barabas2005

160GB is momenteel de grootste capaciteit die je kunt krijgen met 5400rpm. Zie alhier . Dus voor zowel MacBook als Macbook Pro. Zou niet weten wanneer het in Nederland tevoorschijn komt.

Bijdrager
    iStevie

die 100 GB en 120 GB harde schijven van de mac book zijn die ook 5400rpm?
    grtz
    thx
    steve

Bijdrager
    Nikita

Jep. Alleen voor de MBP kan je ze bestellen (via Apple dan) met 7200 rpm).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.