4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wolfke

Grootformaatprinter

Ik ga een grootformaatprinter aankopen, kan iemand mij wat tip geven op wat ik zeker moet letten??
    We willen kunnen printen & snijden (voor beletteringen op auto’s enzo…, voor in- als outdoor)
    We hebben 2 keuzes van machines
    Roland VersaCamm SP-540 (print en snijd)
    4 kleuren CMYK

Of 2 machines Mutoh Rockhopper 62″ met Eco solvent plus (printer)
    6 kleuren CMYK en licht C en licht M

En de snijder SummaCut D120

Iemand ervaring??

Dank u!!

Bijdrager
    Nelis00

SP540 eigenaar meldt zich…
    Fantastische probleemloze machine maar wel als printer…

Deze moet je echt niet iedere dag als snijplotter gaan gebruiken en dat wil je ook niet en daar is hij ook niet voor gemaakt…
    Wij hebben een Roland 61 cm snijplotter ernaast en de enige keren dat we hem gebruiken is voor klussen boven de 61 cm en dat is misschien eens per maand.

En met die variabele dotsize van de Roland zou je in theorie geen LM en LC meer nodig hebben. Heb het in 1,5 jaar nog nooit gemist iig. Voor mij niets dan lof over Roland en hun service…

Bijdrager
    Wolfke

Dus voor te printen is ze dik ok!

Maar voor mijn snijwerk zoals voor mijn wagens te beletteren in ze niet zo geschikt?? Wat zijn de problemen? Of bedoel je dat ze je geprint werk niet mooi kan snijden?

Bijdrager
    Nelis00

Het stuurprogramma wat bijgeleverd wordt (Versaworks) is ook helemaal niet op die taak berekend.
    Je kunt alleen hele documenten printen en snijden. Het is dus niet mogelijk één regel tekst te selecteren en die te snijden. Je moet het hele document dus in één keer printen/snijden.

Verder moet je speciaal een lijn van 0,001 punt in een steunkleur aanmaken om te snijden. Is niet erg, maar zijn allemaal net weer dingen die je echt niet voor ieder dingetje wilt gaan doen.
    Komt nog eens bij dat wanneer je ‘Cut Only’ aangeeft hij dus het gehele document voor zowel printen als snijden gaat rippen. Eer de machine dus daadwerkelijk aan het snijden is ben je al gewoon even verder eer hij bezig is. Komt nog eens bij dat hij alleen Windows only aan te sturen is.

Het komt er op neer dat alles gewoon heel bewerkelijk is en dus veel tijd dus geld kost. Kun je mijns inziens beter een Roland 61 cm snijplotter er los bijkopen en vanaf je mac aansturen. Heb je vandaag de dag geloof ik voor een 2500,-. Zul je zien dat je stukken efficienter zult werken dan wanneer je alleen met de SP540 werkt. Voor die paar keer dat je groter dan 61 moet snijden kun je best de SP540 pakken.

Onthou 1 ding goed, wanneerje voor de SP540 gaat wel vanaf Windows 200 draaien ipv XP. Kun je vanaf je mac meteen in de printque van je printserver printen. Waarom weet ik niet, maar met XP gaat dat dus niet.

Voor verdere vragen kun je misschien beter bij http://www.creaforum.nl kijken.
    Daar zitten er meer ‘professioneel stickerplakkers’ als ons.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.