5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    stefster

groot ventilator probleem!!!

beste mac gebruikers,
    ik heb een g5 dual 2.7

mijn ventilator heeft grote kuren al vlak na aanschaf. als ik safari opstart dan begint dat ding al te draaien als een gek. stel dat ik daarna nog een programma zoals cubase of firefox opstart dan wordt het alleen maar erger. ik heb m inmiddels terug van de reparatie en men zegt dat er een nieuwe ventilator in zit. nou je raadt het al. ik start safari op en vervolgens cubase. loeien als een gek.
    niks geholpen dus!
    heeft iemand een soortgelijk probleem die mij kan helpen. ik ben niet super technisch moet ik je zeggen.

een vriend van mij had hetzelfde probleem maar sinds hij een tweede harde schijf erbij heeft geplaatst is dat probleem verholpen. ik vind dat heel onwaarschijnlijk aangezien ventialtie niks met een extra harddisk te maken zou moeten hebben toch? en om nou weer 300 euro extrea uit te geven om te gokken dat t werkt. natuurlijk heb ik contact gehad met reparatie maar ja apple is de laatste jaren wat nalatig met dat soort dingen.

heb wel al hier op t forum gezocht maar kwam er niet echt doorheen.
    tips zeer welkom. hoop dat jullie me willen helpen!

alvast dank!

Moderator
    Night

een G5 zeg je?

probeer dan eens bij energie-besparing (systeem-voorkeuren) je processor NIET in te stellen op ‘maximaal vermogen’. (sorry dat ik het niet exact kan zeggen, want ik werk hier thuis met een iMac intel)

Bijdrager
    stefster

dank!
    ik heb m nu op laag gezet en dat schijnt te werken. heb jij enig idee hoe dat effect kan hebben op je ventilatie? dit tast bijvoorbeeld niet de processorsnelheid van de cpu aan toch?

Bijdrager
    Brainiac
    ”stefster”

dank!
    ik heb m nu op laag gezet en dat schijnt te werken. heb jij enig idee hoe dat effect kan hebben op je ventilatie? dit tast bijvoorbeeld niet de processorsnelheid van de cpu aan toch?

Juist wel. Met als gevolg dat hij minder warm wordt en zodoende dus minder koeling nodig heeft van de fan. Maar of het normaal is voor een G5 om zo snel al koeling nodig te hebben weet ‘k niet.

Bijdrager
    stefster

nou nee ik denk niet dat t normaal is. volgens het bedrijf der reparatie hebben ze er een nieuwe ingezet (ik heb zo mijn twijfels). maar goed dit werk wel voor nu. misschien rare termostaat of zo of werkt dat zo niet. overigens heb ik gehoord dat wel meer modellen loeien.
    dat is ook weer per model vverschillend wat ie voor geluid maakt. ik werk freelance dus krijg wel wat verwschillende g5’s per maand onder mijn neus. geen een hetzelfde wart betrfet geluid en koeling.
    zucht…..:-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.