6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    zoo3

groot quicktime-probleem!

heb een probleem met quicktime.
    om een of andere reden (??) crasht quicktime player meteen nadat ik het opstart. heb toen 6.4 geinstalleerd. maar geen succes. heb daarna 6.3 weer herginstalleerd.
    i tunes start ook niet meer op.
    en final cut vind het ook niet fijn.
    heb ehbo schijf er ookal op losgelaten.
    no luck….
    wat nu???????hellup!!! :cry:

Bijdrager
    Bert

Zo zie je maar dat QuickTime op vele plaatsten binnen OSX invloed heeft.
    Ik heb hier nog geen ervaring mee (gehad), maar ik verwacht dat je QuickTime geheel opnieuw moet installeren en wellicht eerst moet de-installeren.

Succes…

Bijdrager
    Deskman

Zoek bij je hulpprogramma’s even naar ‘console’. Als je dan QT opstart dan zie je meestal wel wat er mis is of waar je het kunt zoeken. Zoiets als dit kan aan van alles liggen. Ook aan kapotte preferences. Zelden is het programma zelf stuk.

Bijdrager
    Boskabouter
    ”zoo3″

heb een probleem met quicktime.
    om een of andere reden (??) crasht quicktime player meteen nadat ik het opstart. heb toen 6.4 geinstalleerd. maar geen succes. heb daarna 6.3 weer herginstalleerd.
    i tunes start ook niet meer op.
    en final cut vind het ook niet fijn.
    heb ehbo schijf er ookal op losgelaten.
    no luck….
    wat nu???????hellup!!! :cry:

zoek eens naar de quicktime.plist bestanden, plaats die eens even op je buroblad, start quicktime opnieuw op en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet, misschien is het alleen maar een kapot voorkeurbestand dat je op deze manier kunt onderzoeken…….

Bijdrager
    zoo3

heb met de console het volgende gevonden:

2003-10-20 13:58:54.134 QuickTime Player[436] CFLog (0):
    CFPropertyListCreateFromXMLData(): plist parse failed; the data is not proper UTF-8. The file name for this data could be:
    com.apple.help.plist — /Users/olga/Library/Preferences/