13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    de mossel

Groot Probleem?? Unresolved Kernel trap

Telkens als (niet Altijd hoor maar regelmatig) met mijn muis beweeg (optische) gaat het rooie lampje uit en dan weer aan en kijk ik dan bij sys.voork dan staat hij weer op langzaam (Batterij???)

Ook al een paar keer het volgende op mijn scherm.
    Een zwarte achtergrond met witte letters met de volgende (gedeelte hieruit) tekst:

Unresloved kernel trap
    latest crash info for cpu
    Exception state

en dan iets over Apple-usb en een heleboel nullen en afkortingen

A;s laatste sttat er:
    Waiting for remote debugger connection
    Option Type

Continue ‘c’
    reboot ‘r’

Wat is dit???? help me a.u.b.
    Ben een leek wat dit betreft en ik houd zo vam mijn macje
    Is mijn Processor stuk of mijn Usb muis of Usb-poorten??

Wie kan mij helpen?
    Zo ben blij dat ik dit nog kan posten en misschien nog kan zien of er gereageerd wordt.

Groet René

Bijdrager
    HRH

Wat er precies aan de hand ik kan ik je niet zeggen maar ik denk niet dat je processor stuk is, dan zou je volgens mij niets meer zien. Wat ik uit e verhaal lees is dat je een kernel panic of vastloper hebt door iets wat in de usb-poort steekt. Je muis wellicht?

Bijdrager
    de mossel

oke, maar iss mijn muis dan stuk? of mijn usb poort(en)?
    Wat te doen bij kapotte usb poort? kun je die makkelijk zelf vervangen of moet je dat laten doen?
    Ja ligt er naatuurlijk aan of ik handig ben en dat…………..

Bijdrager
    Ruben

Ik ben ook nog maar een leek met de Mac, maar ik heb hier niet zo heel lang geleden ook veel problemen voorbij zien komen met een USB hub in combinatie met een bepaalde OS versie. Heb je er toevallig een USB hub tussen zitten?

Bijdrager
    de mossel

Wel een usb hub maar daar zit mijn muis niet op. Kan die hub dan alsnog problemen geven? Zou best eens kunnen. Zal hem er eens afhalen en kijken of het dan nog gebeurt. Zo ja? Dan een nieuwe hub kopen?

Bijdrager
    Ruben
    ”RenĂ©

Zo ja? Dan een nieuwe hub kopen?

Volgens mij is dit USB hub probleem toen gewoon weer met een update opgelost. Welke versie van OS X gebruik je nu precies?

Bijdrager
    de mossel

10.1.5 Maar draai nu al een helemorgen zonder problemen. Eerst een tijdje met de hub eruit en nu alweer een uurtje of 2 met hem er in:-)

Groet René

Laten we hopen dat dit zo blijft!

Bijdrager
    Ruben

Heb je toevallig WEL je keyboard in deze hub zitten? Daar zijn namelijk ook wat problemen mee bekend, vooral USB hubs zonder extra voeding.

Bijdrager
    de mossel

Nee. keyboard zit rechtstreeks op de Mac. USB hub zit er wel vlakbij. Misschien is dat het probleem wel. En btw: daarnet weer een kernel bericht: zelfde als voorheen. ‘k wordt er een beetje tureluurs van. Zal toch maar eens een keertje bellen met http://www.anymac.nl hier vlakbij. Misschien dat die een oplossing weten.
    Weet jij nog iets of wat het kan zijn/wezen???
    En wat is “precies” een kernel panic??

Bijdrager
    Gijs

Een kernel panic is wat we vroeger een vastloper noemden. Er is dan ergens iets zodanig fout gegaan dat het OS er niet meer uit komt, zeg maar. USB-hubs zijn inderdaad bekende veroorzakers, zeker in 10.1. Ik geloof dat het in 10.2 een stuk minder is geworden. Misschien toch straks Panther (10.3) erop zetten?

Bijdrager
    de mossel

Ik denk dat ik eruit ben. Mijn muis is volgens mij de veroorzaker. Kan dat trouwens, een kapot stuk hardware die een kernel panic veroorzaakt???
    Het draadje van de muis zit en zat een beetje los. Bij het heen en weer gaan van het draadje ging ook mijn rode lampje uit en dan weer aan.

Draai nu met de muis van mijn dochter (niet verkeerd denken hoor) en alles draait weer normaal. Laten we hopen dat dat zo blijft.
    Zo niet dan toch maar effe naar http://www.anymac.nl

En Panther komt er zowie zo op straks. Zag er wel gelikt uit op de WWDC.

Groet René

Bijdrager
    Ruben
    ”RenĂ©

Mijn muis is volgens mij de veroorzaker. Kan dat trouwens, een kapot stuk hardware die een kernel panic veroorzaakt???

Da’s inderdaad heel goed mogelijk, zeker in de situatie zoals jij die beschrijft. Het heeft dan hetzelfde effect als wanneer je de connector van de muis herhaaldelijk snel achter elkaar eruit haalt en er weer in stopt. Ook USB apparaten moeten door het OS in zekere zin worden “ge-unmount” (weet alleen niet of ze het ook zo noemen). Als het apparaat er alweer is voordat het netjes uit het OS verwijderd is en vervolgens weer verdwenen is terwijl het OS het nog aan het detecteren is, dan is het inderdaad heel goed mogelijk dat (zelfs) OS X daar een beetje de kluts van kwijt raakt.;-)

Bijdrager
    de mossel

Draai nu al een heleavond met de andere muis zonder problemen.
    Zal toch wel de oorzaak zijn geweest.
    Bedankt tot zover!

Dit vind ik nu echte Mac-help!!!:-)

Groet René

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.