23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesse

GROOT probleem met g4 mini

hallo beste iedereen die dit leest..

ik heb m’n mac mini g4 op tv aangesloten en wilde hem nu weer op m’n 17″ philips tft aansluiten en hij zegt; cannot display this mode, please set the mode to 1280 x 1024 @ 60 hertz

nou, dan doe ik dit op m’n tv.. tenminste 1024 x 768 @ 60 hertz (ntsc), zet ik hem vervolgens weer op m’n tft en zegt hij hetzelfde. Daarna weer gekeken of ie bij de tv dezelfde instellingen nog had en dat was zo..

wat moet ik doen? HELP!~:?

Bijdrager
    Roksx

Een probleem met een Mac Mini is altijd een klein probleem;)

Als je je mac uitzet, aansluit aan je beeldscherm, en dan weer aanzet, pakt hij dan niet automatisch de juiste instellingen voor het aangesloten apparaat?

Bijdrager
    foobar

tijdens opstarten [option] [command] P R ingedrukt houden
    dan worden er wat instellingen gewist en mijn oude powermac weet dan altijd weer wat ie moet doen:P

Bijdrager
    Nikita

En als je ‘m op PAL zet?

Bijdrager
    Jesse

zegt hij hetzelfde

ik zal die toetsencombinatie eens proberen

( raar, ik heb hem wel vaker op tv aangesloten en pakte hij automatisch weer de andere instellingen :S )

Bijdrager
    Jesse

zegt hij hetzelfde

ik zal die toetsencombinatie eens proberen

( raar, ik heb hem wel vaker op tv aangesloten en pakte hij automatisch weer de andere instellingen :S )

Bijdrager
    Nikita

Kan je ‘m niet een resolutie van bijvoorbeeld 800 bij 600 @ 72 Hz forceren? In principe zou een Mac het scherm automatisch moeten herkennen en dan de goede resolutie moeten instellen. Beetje vreemd hoor… :?

Bijdrager
    Jesse

ja ik wordt er helemaal gek van
    ik heb nu die toetsencombinatie gedaan en merkte dat hij alles voor de start-up van de mac terugzette want ik had ineens ook weer het opstartgeluid wat ik normaal uit heb staan

maar eerst liet m’n tft nog het witte met grijze appel in het midden; opstartscherm zien en sprong hij nog voordat hij mac osx opstartte in de melding:

cannot display this input mode, please change the display input mode to 1280 x 1024 @ 60 hertz

en nu liet hij al het scherm zien met mac osx opstarten en sprong hij daarna in die melding hierboven:oops:

Bijdrager
    Jesse

misschien een optie om ff crt scherm eraan te hangen, ff kijken…

Bijdrager
    Nikita

Vreemd hoor. Het opstartscherm is exact dezelfde resolutie als waarop je je OSX hebt ingesteld :sealed:

Bijdrager
    Jesse

ja het is gelukt.. het zal wel aan m’n tft liggen

maar is goed mooi schermje, raar. had het laatst ook al ergens had ik hem op ander stopcontact aangesloten, deed hij het ook niet. deed ik hem in het stopcontact waar hij altijd zit ; deed hij het weer wel.. beetje raar verhaal

maar het is nu eindelijk gelukt.. ctr eraangehangen ( zonder opnieuw opstarten ) en die kon het wel weergeven -> die op 1280 x 1024 @ 75 hertz gezet en toen weer tft eraan ( zonder reboot ) en het werkt..

nouja vreemd verhaal maar is toch nog goed gekomen.. Bedankt iedereen!:)

Bijdrager
    Jesse

WHAAAH.. weeer raar

hij stond nog steeds op instellingen van de ctr Dell dus ik doe ff detecteer beeldscherm..
    springt hij weer in die melding..

zeker weer de ctr eraanhangen?

whaah wordt echt helemaal gek!!!:x

Bijdrager
    foobar

heb ik ook een keer gehad, alleen had ikzelf een crt en toen aan een tft gehangen en de resoltie terug gezet…

@nikita

dat is dus blijkbaar niet zo: nu ik erover nadenk: ik heb standaard 1280×1024 als ik pram zap start ie in 800×600 maar als ik dan ingelogd ben is het weer 1280×1024
    zal wel komen doordat resolutie voor iedere account is in te stellen

Bijdrager
    Jesse

wat moet ik nu doen.. met de dell instellingen ( de crt dus ) doet m’n tft het maar is het geen scherp beeld..

zodra ik detecteer beeldscherm doe op m’n tft dan schiet hij in die melding?!?!

Bijdrager
    foobar

onder systeemvoorkeuren gewoon 1280×1024 kiezen??

Bijdrager
    Jesse

oke dit is een probleem waar we nooit achter zullen komen.. maar zodra ik hem in een ander stopcontact doe werkt het wel na een reboot

Bijdrager
    Nikita
    ”guess”

oke dit is een probleem waar we nooit achter zullen komen.. maar zodra ik hem in een ander stopcontact doe werkt het wel na een reboot

De wonderen zijn de wereld nog niet uit he 8)

Bijdrager
    Jesse

nee ik sta hier nu een beetje te lachen eigenlijk.. hoe dit mogenlijk is.. raar zeg :)

Bijdrager
    AdriaanB

je mac mini spookt:P

Bijdrager
    chatsmit

Je houdt te veel van je mini, te veel liefde is niet goed, daar kunnen apparaten verwend van raken. Wees ook diverser mbt tot je liefde, dit is een goede reden om eens goed boos te worden op je mini.

Bijdrager
    Jesse

ik ben idd misschien te ver in de hemel geraakt met m’n mini

maar dit x lag het aan het scherm en Niet de mini!:)

Bijdrager
    chocolate

Je had waarschool je stopcontact niet mooi gemaakt voor je mini :evil:

Bijdrager
    Jesse

wie weet is dat het idd!:P

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.