14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dimelot

Groot probleem installatie Tiger…(hulp is erg nodig)

Ik ging dus na lang wachten Tiger installeren. Mijn keuze was: archiveer en installeer.
    Ik was ietsie te snel weer en hij begon met installeren. Inclusief alle talen en dat wilde ik eigenlijk niet.
    Maar oke, wat maakt het uit. Ga ik na een uurtje kijken staat mijn Mac vast bij de installatie van de Italiaanse taal. Dus ik wacht nog ff……15 minuten en nog steeds bevrorren.
    Mijn muis kon geen kant meer op en dat klote strandballetje stond stil.
    Ik kon niets anders doen dan te herstarten door op de powerknop te drukken.

Herstart met C ingedrukt…..hij deed het nog.
    Maar toen…..kreeg ik direct het strandballetje en mijn muis ging bevriezen.

Na elke keer te hebben herstart, opgestart met C, kreeg de keuze voor de taal….direct het balletje daarna.

Ik ben radeloos…..Ik heb nog mijn dvd-speler even schoon geblazen, maar dat helpt ook niet.

Is er iemand die mij kan helpen, zonder dat ik de schijf moet formatteren.

Specs: iMac G4 15″ (800 mhz) SuperDrive en 768 Mb
    Update vanaf 10.3.9.

Ik zit nu achter mijn oude iMac dus graag zoveel mogelijk reacties en ik kan direct dingen doen…

Help me….

Bijdrager
    Hobbes

Probeer je iMac te verbinden met een andere comp met :apple: T ingedrukt schijfje kopiëren, legen en opnieuw proberen is mijn suggestie.
    Anders Apple support bellen maar die is nu zeker niet meer open

Bijdrager
    Woziak

Stekker 10 min uit het stopkontact. Daarna weer opstarten vanaf de installer-disk.
    Als het starten vanaf de dvd niet meer lukt dan heb je een probleem met je drive of andere hardware. :oops:

Bijdrager
    dimelot

Daar had ik nog niet aan gedacht……hoe ging dat ook alweer?

Firewire kabel aansluiten
    iBook (ander Mac) opstarten
    iMac opstarten en op dat toetsenbord T indrukken
    en dan komt iMac data op iBook scherm???

[edit] Ik heb nu met target mode opgestart en ik kan in ieder geval mijn bestanden veilig zetten [/edit]

Zou ik nu ook het nieuwe systeem weg kunnen gooien en het ‘previous systeem’ terug zetten, zodat ik kan opstarten van 10.3.9?

Bijdrager
    Oppie

Nee, ‘previous’ is niet bootable.

Bijdrager
    dimelot
    ”Oppie”

Nee, ‘previous’ is niet bootable.

Ik heb alles weer verplaatst…..dus Tiger in prullenmand gedaan, en ‘previous system’ op de root gezet

update: Bovenstaandf doet toch wel iets, want ik kan installeren. Hij is nu bezig met het checken van de installatie-dvd. Die had ik bij de eerste keer geskipt….misschien was het dat wel???

Ik hou jullie op de hoogte…..

p.s. wel weinig mensen nog zo laat…is iedereen nou echt naar Den Haag?

weer een update ik geloof dat mijn harde schijf nu naar de klote is…..

Bijdrager
    cubizer

nou… harde schijf is denk ik niet meteen kapot. Start eens op met de installer dvd en doe eens een permissie-check? Via Hulpprogramma’s… Daar zal wel het een en ander verkeerd staan…
    Dan nogmaals installeren en als je toch alle gegevens hebt veilig gesteld zou ik zeggen: Wissen die schijf. En dan pas installeren.

Bijdrager
    dimelot
    ”cubizer”

nou… harde schijf is denk ik niet meteen kapot. Start eens op met de installer dvd en doe eens een permissie-check? Via Hulpprogramma’s… Daar zal wel het een en ander verkeerd staan…
    Dan nogmaals installeren en als je toch alle gegevens hebt veilig gesteld zou ik zeggen: Wissen die schijf. En dan pas installeren.

Dat had ik ook al gedaan, maar zelfs met het herstel van de schijf zegt hij iets over Btree catalogus oid….en dan blijft hij weer hangen.

Ik heb nu Tiger kunnen installeren op een andere partitie. Ik kan nu weer veilig bij mijn bestanden en heb deze ook intussen geback-up’ed. Wat alleen mijn andere probleem is: zijn mijn agenda’s van iCal, mijn e-mails. De rest is allemaal veilig, maar ik krijg dit niet goed.

Suggesties?

Bijdrager
    Deskman

Disk Warrior draaien. Je B-tree is de structuur waarin je bestanden opgeslagen zijn. Het postcodeboek van je HD noem ik het altijd. DiskWarrior maakt een nieuwe aan.

kleine troost: je HD is niet naar de klote als een andere partitie het gewoon doet. Je B-tree is softwarematig. Als die onherstelbaar is dan ben je wel al je data kwijt, maar niet je HD zelf.

Bijdrager
    dimelot

pffffff………..gelukkig maar.

Maar het probleem is dat ik geen DiskWarrior heb. En ik heb iets gelezen over herstel-programma’s beter niet te draaien op Tiger.

Ik denk dat ik maar mijn schijf gaat wissen……:cry: :cry:

Bijdrager
    TonE

DiskWarrior 3.02 is niet compatible met Spotlight.
    De nieuwe versie laat nog even op zich wachten.

Bijdrager
    dimelot

:lol: :lol: Mijn mailtjes zijn gered…..
    :lol: :lol: Mijn favoritieten zijn gered….
    :lol: :lol: Mijn agenda’s zijn gered….

Ik geloof dat ik nu een clean-install kan gaan doen..

Bijdrager
    Oppie

Ik heb dat Btree verhaal ook wel eens gehad, en met DiskWarrior kon wel e.e.a. bestanden zien en redden, maar NIET repareren; dus als je een back-up hebt, vergeet de moeite met DW en maak er een clean install van.

Bijdrager
    dimelot

Ik ben weer helemaal :D :D :D :P :P .

het werkt weer allemaal.
    Alles kunnen backuppen, schone installatie gedaan en nu nog ff mijn programma’s opnieuw installeren…..en ik kan weer aan de slag.

Iedereen bedankt voor de tips.

Dimelot

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.