5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    daags

groot entourage database

Hallo,

Zoek heeft niets opgeleverd, dus vandaar hier mijn vraag. Ik gebruik entourage, nooit problemen mee. Alleen de database wordt ontzettend groot. En als ik mail weggooi…. blijft ie groot, ik kan ’t gewoon niet comprimeren… :( iemand een suggestie?

help,

Tanja

Bijdrager
    daags

ps. ik zoek ook nog een andere oplossing: ik laat berichten vaak een paar dagen op de server staan omdat ik op meerdere werkplekken werk. Kan ik een filter zo instellen dat ie berichten van de server wist (berichten die aan spamfilter voldoen…)

Bijdrager
    TheBT

Je kan je mail database “rebuilden” door de “option = alt” toets in te drukken en dan Entourage op te starten.
    Normaal gezien zou je toch enkele tientallen of honderden megabytes moeten uitsparen na deze rebuild, dit was toch zo bij mijn database van 550MB! :)

Bijdrager
    daags
    ”TheBT”

Je kan je mail database “rebuilden” door de “option = alt” toets in te drukken en dan Entourage op te starten.
    Normaal gezien zou je toch enkele tientallen of honderden megabytes moeten uitsparen na deze rebuild, dit was toch zo bij mijn database van 550MB! :)

bummer, waarom werkt het bij mij niet? DB is iets groter dan 550MB en na compressie (na weggooien van enkele honderden emails) leverde een ruimte van ca. 10MB op??

Bijdrager
    TheBT
    ”daags”

bummer, waarom werkt het bij mij niet? DB is iets groter dan 550MB en na compressie (na weggooien van enkele honderden emails) leverde een ruimte van ca. 10MB op??

Heb je ook eerst je “Deleted Items” folder leeggemaakt?
    Het hangt er ook wat van af hoe groot de mails zijn die je nog bijgehouden hebt… :roll:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.