21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Shana

[Opgelost] Groot bestand (video opname) overzetten van Iphone naar Mac

Hi,

Ik probeer via allerlei wegen een video opname van ruim een uur over te zetten naar mijn mac, maar het wil niet lukken. Via Airdrop lijkt het in eerste instantie te lukken, maar na een uur is het versturen nog niet opgeschoten. Voor WeTransfer en Dropbox lijkt het bestand te groot. Heb het met een Unzip geprobeerd en dan kan ik de video iid verzenden, maar bij het downloaden geeft hij aan dat het bestand niet geconverteerd kan worden. Ook wanneer ik het via Drive probeer gebeurt er niets.

Het lijkt altijd zo’n issue, dat verplaatsen van (grote)bestanden.. Wat zie ik over het hoofd? Iemand tips?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 16 uur geleden door  Night. Reden: topic opgelost

Moderator
    Night

Lukt het niet via iCloud?

Bijdrager
    McPim

Kabeltje aan je Mac en importeren in ‘Foto’s’, dat lijkt mij het snelst.

Bijdrager
    TheBigZ

@mcpim: +1

Bijdrager
    Shana

Ok, wilde het eens draadloos doen, maar met kabel heb ik de video iid in mijn Fotobibliotheek gekregen (FYI; omdat ik een mac air heb en dus weinig opslag, heb ik de fotobibliotheek standaard op een externe harde schijf gezet), maar gewoon naar documenten op mijn mac verslepen vanaf mijn Foto’s-Bibliotheeek werkt niet.. Hoe doe ik dat?

Bijdrager
    McPim

Selecteer de video, kies dit menu item en geef de gewenste locatie aan:

(‘Archief’ > ‘Exporteer’ > ‘Exporteer ongewijzigd origineel’ in het NL)

Een andere mogelijkheid met kabel – als je het niet via ‘Foto’s’ wil doen – is met het programma ‘Fotolader’ dat standaard op je Mac staat. Hiermee zou het ook moeten lukken. Dat scheelt een stap als je de video toch niet in ‘Foto’s’ wil bewaren.

https://support.apple.com/nl-be/guide/image-capture/imgcp1003/8.0/mac/10.14

Bijdrager
    Shana

Ik kan onderstaande aanpassen, maar geen locatie kiezen.. Of krijg ik die mogelijkheid pas wanneer ik op exporteer druk?

Ik kan 

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door  Shana.

Bijdrager
    McPim

Eerst ‘Exporteer’ klikken inderdaad.

Bijdrager
    Shana

Ok, done. Klopt het dat ik dan geen voortgang zie? Verschijnt de video pas wanneer deze compleet is ge-exporteerd?

Bijdrager
    McPim

Geen idee, maar ik zou het inderdaad even afwachten als het over zulke grote bestanden gaat..

Bijdrager
    Shana

ok, ik wacht het af.. Bedankt lig voor de hulp tot nu toe!

Bijdrager
    McPim

Zie je bovenin niet dit kleine icoontje, ook al is het maar 1 item in jouw geval?

Bijdrager
    Shana

Nee.. dat icoontje was er niet, maar desondanks toch gelukt! Dit forum heeft mij al vaak uit de brand geholpen:)

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door  Shana.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    McPim

Goed om te horen Shana!

Bijdrager
    GoeieDag

KarelWillem op 27 augustus 2019 om 11:38

Zo maakt iOS 13 delen van foto’s, video’s en links makkelijker

Dat delen is al heel makkelijk, KW. Via AirDrop, ongeveer de beste uitvinding sinds de uitvinding van het wiel!

Het ‘probleem’ is dat het hier een om een gigabestand gaat -een film van meer dan een uur!- en TS wilt deze niet delen maar op de Mac te krijgen; en dat gaat dus prima via een kabeltje.

Bijdrager
    Shana

Sorry jongens, maar daar ben ik weer:)

Wederom wil ik een video bestand van telefoon naar computer verplaatsen via een kabeltje en wat de vorige keer gewoon prima ging (duurde wel even), lukt nu opeens niet meer, want.. Mijn telefoon geeft mijn telefoon niet meer weer. Wat gaat er nu weer mis? Ik dacht werkelijk de oplossing gevonden te hebben, maar dit is echt weer een nieuwe fase in project Grote Bestanden Overzetten:( Iemand een idee?

Moderator
    Night

Even AirDrop weer aanzetten?

Instellingen > Algemeen > AirDrop

(wel zorgen dat je iPhone en Mac zich in hetzelfde netwerk bevinden)

Oh wacht… je wil het via de USB kabel doen. Herstart eerst je iMac en je iPhone even. Probeer het dan nogmaals.

Bijdrager
    Shana

Gelukt! Waarom heeft herstarten geholpen?

Moderator
    Night

Omdat iPhones en Macs ook ‘maar’ gewoon computers zijn, waar wel eens een bitje dwars kan gaan liggen. Een gewone herstart is daarom altijd stap 1 bij troubleshooting:

Standaard troubleshooting stappen voor macOS

Bijdrager
    Shana

Aja, dank:)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.