-
Q:
[Opgelost] Groot bestand (video opname) overzetten van Iphone naar Mac
Hi,
Ik probeer via allerlei wegen een video opname van ruim een uur over te zetten naar mijn mac, maar het wil niet lukken. Via Airdrop lijkt het in eerste instantie te lukken, maar na een uur is het versturen nog niet opgeschoten. Voor WeTransfer en Dropbox lijkt het bestand te groot. Heb het met een Unzip geprobeerd en dan kan ik de video iid verzenden, maar bij het downloaden geeft hij aan dat het bestand niet geconverteerd kan worden. Ook wanneer ik het via Drive probeer gebeurt er niets.
Het lijkt altijd zo’n issue, dat verplaatsen van (grote)bestanden.. Wat zie ik over het hoofd? Iemand tips?
InactiefAnoniem27 augustus 2019 om 00:30Kabeltje aan je Mac en importeren in ‘Foto’s’, dat lijkt mij het snelst.
Ok, wilde het eens draadloos doen, maar met kabel heb ik de video iid in mijn Fotobibliotheek gekregen (FYI; omdat ik een mac air heb en dus weinig opslag, heb ik de fotobibliotheek standaard op een externe harde schijf gezet), maar gewoon naar documenten op mijn mac verslepen vanaf mijn Foto’s-Bibliotheeek werkt niet.. Hoe doe ik dat?
InactiefAnoniem27 augustus 2019 om 08:36Selecteer de video, kies dit menu item en geef de gewenste locatie aan:
(‘Archief’ > ‘Exporteer’ > ‘Exporteer ongewijzigd origineel’ in het NL)
Een andere mogelijkheid met kabel – als je het niet via ‘Foto’s’ wil doen – is met het programma ‘Fotolader’ dat standaard op je Mac staat. Hiermee zou het ook moeten lukken. Dat scheelt een stap als je de video toch niet in ‘Foto’s’ wil bewaren.
https://support.apple.com/nl-be/guide/image-capture/imgcp1003/8.0/mac/10.14
InactiefAnoniem27 augustus 2019 om 09:01Geen idee, maar ik zou het inderdaad even afwachten als het over zulke grote bestanden gaat..
InactiefAnoniem27 augustus 2019 om 09:16Zie je bovenin niet dit kleine icoontje, ook al is het maar 1 item in jouw geval?
KarelWillem op 27 augustus 2019 om 11:38
Zo maakt iOS 13 delen van foto’s, video’s en links makkelijker
Dat delen is al heel makkelijk, KW. Via AirDrop, ongeveer de beste uitvinding sinds de uitvinding van het wiel!
Het ‘probleem’ is dat het hier een om een gigabestand gaat -een film van meer dan een uur!- en TS wilt deze niet delen maar op de Mac te krijgen; en dat gaat dus prima via een kabeltje.
Sorry jongens, maar daar ben ik weer
Wederom wil ik een video bestand van telefoon naar computer verplaatsen via een kabeltje en wat de vorige keer gewoon prima ging (duurde wel even), lukt nu opeens niet meer, want.. Mijn telefoon geeft mijn telefoon niet meer weer. Wat gaat er nu weer mis? Ik dacht werkelijk de oplossing gevonden te hebben, maar dit is echt weer een nieuwe fase in project Grote Bestanden Overzetten
Iemand een idee?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.