13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    boekeloo

Groot bestand verplaatsen

Ik heb met VideoRedo een CRID-bestand geconverteerd naar .mpg. Nu moet ik het alleen van die ellendige windows machine afhalen naar mijn MacBook en het bestand is 7GB groot en laat zich niet copieeren. Iemand een slimme oplossing. Over het netwerk lukt me niet. Ik krijg die windows machine niet in beeld. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om met files groter dan 4G te werken. Dat is meen ik het probleem.

Bijdrager
    MacMartino

externe harde schijf… altijd handig…

Bijdrager
    boekeloo

Ik kan het niet kopieeren naar deze schijf. Bestand te groot

Bijdrager
    Barabas2005

Kun je het niet zippen (of rarren) en het dan tegelijkertijd in 2GB of 4GB stukjes hakken? Daarna weer op de Mac unzippen.

Bijdrager
    bonoman

Komt dat de HD waarschijnlijk FAT32 geformateerd is, daar is de maximale bestandsgrote 4 GB, Even in stukken hakken (rar-files)

Inactief
    Anoniem

Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Maar het is dus problematisch om via Windows share het naar je Macbook te trekken? Met mijn Macbook op 100TX FULL DUPLEX te zetten gaat het overigens aanmerkelijk beter. In plaats van 43 uur doet hij er nog 20 minuten over.

Bijdrager
    Macs

Heb je tiger of leopard? Als je leopard-mac in hetzelfde netwerk als de windows-bak zit zou je macbook die pc moeten zien… Schakel misschien voor de zekerheid je firewall uit… Als je met Tiger werkt op de MacBook zou ik aanraden om bij “systeemvoorkeuren” windows-deling aan te zetten. Daar kijk je via welk adres je moet verbinden. Vervolgens in Windows rechts klikken op “deze computer” en “netwerkverbinding maken”, je tikt het adres in (iets in de genre van: \192.168.0.171jouwnaam )… Vervolgens gebruikersnaam en wachtwoord ingeven en dan zou je bestanden van eender welke grootte naar je MacBook moeten kunnen slepen…

Succes!

Bijdrager
    erwin

Probeer om een SMB verbinding te maken met je pc SMB://het ip adres van de pc
    Waarschijnlijk lukt het dan wel.

Bijdrager
    boekeloo

Ik heb beide. Imac G4 tiger. iMac Intel leopard.

Ik ga het proberen (later vandaag) zit nu op m’n werk.

Inactief
    Anoniem

Succes, laat het ons even weten hoe het afloopt. Kunnen we ook van leren.
    Mijn truc was ook eventjes om het bestand te rarren naar een aantal 900Mb chunks, maar dat kost een tijd allemaal bij elkaar….

Bijdrager
    Bolle1961
    ”bonoman”

Komt dat de HD waarschijnlijk FAT32 geformateerd is, daar is de maximale bestandsgrote 4 GB, Even in stukken hakken (rar-files)

of formatteren naar HFS+ EXT3 of NTFS

Inactief
    Anoniem

ntfs kan… dat kan je met Mac nog lezen:)

Bijdrager
    erwin

en al succes geboekt?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.