11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Tov

Groot bestand uploaden naar iCloud lukt niet

Ik graag een iPhoto library uploaden naar iCloud drive om deze daar als archief op te slaan. Zodoende kan ik schijfruimte besparen op mijn Mac Mini en heb ik een deel van mijn foto’s gearchiveerdin de cloud. Omvang is 61 Gb. Het lukt me maar niet om het hele bestand te uploaden. Kopieren lukt ( duurt wel 2 of 3 uur), maar daarna zie ik op de iCloud drive continue de status ‘uploading’. Herkent iemand dit? Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt voor reacties!

Bijdrager
    Niels

Daar is iCloud drive ook niet voor bedoeld.

Bijdrager
    Shmoo

Dat kan wel twee of drie dagen duren voordat dit in orde komt..

Ik heb ooit een 860mb zip bestandje in de iCloud Drive folder gezet om een Back-up te hebben n dat duurde al 4 uur.

Bijdrager
    Tov

Waarom is icloud drive daar niet voor bedoeld?

Bijdrager
    Tov

Kan toch prima dienen als backup in de cloud? En is toch beter dan fysieke externe opslag die je kwijt kunt raken?

Bijdrager
    Shmoo

iCloud is gemaakt om kleine bestandjes ( app -instellingen ) tussen Macs en iOS devices heen en weer te zenden zodat deze apps allemaal dezelfde instellingen bevatten. Er is geen dienst ter wereld die dat beter kan dan iCloud omdat het zo mooi verweven in beide OS’en zit. Later heeft Apple er een soort Drive van gemaakt en zijn mensen het gaan zien als een Dropbox variant maar dat is het echt niet.

Iedereen merkt dit, niet altijd maar wel vaak, als jij een foto of screenshot maakt op je iPhone en je wilt die bekijken op je Mac dan zijn er dagen dat dit niet helemaal 123 smooth verloopt en dan gaat het om 1 afbeelding van 1,5MB of zo. Moet je nagaan als je bijv. fotograaf zou zijn en je schiet even 50 foto’s achter elkaar die je graag direct wilt laten opnemen.. daaraan kun je gewoon heel goed merken dat Apple helemaal geen cloud-DNA in het bedrijf heeft zitten zoals Dropbox dat wel heeft maar waarschijnlijk geen verstand van computer hardware zal hebben.

Wanneer jij een bestandje via Finder in de iCloud Drive stopt dan sync deze.. Prima, haal je hem daarna weer eruit en sleep je hem naar je bureaublad dan krijg je een vervelende pop-up waarschuwing dat je het bestandje uit je cloud gaat halen. Dit is gewoon super irritant in iemands workflow en zo willen mensen niet werken.
    Het idee achter iCloud en iCloud Drive is super alleen de uitwerking is maar 20% van wat het eigenlijk had moeten zijn… maar ze hebben wel super coole koptelefoons te koop mocht je daar interesse in hebben.

Bijdrager
    THX-1138
    Shmoo op 29 oktober 2015

iCloud is gemaakt om kleine bestandjes ( app -instellingen ) tussen Macs en iOS devices heen en weer te zenden zodat deze apps allemaal dezelfde instellingen bevatten

O ja?? Waar staat dit dan??

Moderator
    Night

Je moet iCloud en de iCloud drive wel als twee aparte dingen beschouwen.

Er zijn al vele artikelen aan geweid. Lees dit bijvoorbeeld eens:
    http://www.cnet.com/how-to/whats-the-difference-between-icloud-backup-and-icloud-drive/

Bijdrager
    Tov

@Schmoo en @night: dank voor jullie uitleg.
    Zoals in het artikel staat: ‘iCloud Drive is more about document sync than backup’.
    Jammer, ik had het anders begrepen maar begrijp nu beter waar iCloud en iCloud wel en niet voor dienen.
    Een mooie totaaloplossing kan ik het daardoor niet noemen.
    Ik heb mijn storage plan inmiddels maar weer verlaagd en ga wel een backup maken op een fysiek extreem medium.

Bijdrager
    App69

Dit lukt wel met Filebrowser die automatisch gekoppeld is aan je iCloud.

Bijdrager
    HaWollie

[…] Zodoende kan ik schijfruimte besparen op mijn Mac Mini en heb ik een deel van mijn foto’s gearchiveerd in de cloud. Omvang is 61 Gb. Het lukt me maar niet om het hele bestand te uploaden. Kopieren lukt […]

In plaats van schijfruimte te besparen, neemt de handeling ‘iPhoto-library kopiëren naar iCloud drive’ juist twee keer zoveel ruimte in! De volledige inhoud van iCloud drive staat namelijk gewoon op (een aparte plaats op) je eigen Mac. Stel dat jouw Mac mini een HD heeft ter grote van 500 GB, dan kan je per definitie nooit meer dan 500 GB kwijt in iCloud drive, ook al zou je een abonnement hebben voor 1 TB.

Het argument ‘ruimte besparen’ gaat wel op als je de iPhoto-library zou verplaatsen naar iCloud drive, maar dat zou ik persoonlijk beslist niet aanraden.

Overigens vraag ik mij af waarom je de iPhoto-library vanuit de Finder naar iCloud drive zou willen ‘archiveren’. Kan je niet beter vanuit iPhoto zelf je foto’s uploaded naar iCloud? Via iPhoto > Voorkeuren > iCloud > Mijn fotostream > upload automatisch. Of ‘handmatig’ door de gewenste foto’s in Mijn fotostream te slepen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.