4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Royck3t

Groene strepen gevolgt door wit scherm

Ik lees al aardig wat jaren mee op het forum, maar ik heb nog nooit zelf de nood gehad om ergens op te reageren of te schrijven;-)

Het probleem: Afgelopen weekend ging mijn Macbook Pro 15 inch (2011 of 2012) met El Capitan opeens uit. Daarna probeerde ik ‘m weer op te starten en kreeg ik het normale inlog scherm te zien, alleen met groene horizontale strepen. Ik kon inloggen, maar daarna volgde een wit scherm en ook het systeem herstel lukte eerste niet

Wat heb ik al geprobeerd (alles zonder resultaat):

– PRAM resetten

– Alt/ Option inhouden

– Shift inhouden

– Alleen op batterij en batterij er uit alleen op lader

– Opstarten met andere hardeschijf

– Opstarten zonder hardeschijf

– Alle aansluitingen gechecked

Maar… Nu komt het gekke
    Na een paar keer de PRAM resetten kwam ik eindelijk in het herstelsysteem (CMD+R) en kon ik het OS opnieuw installeren. De groene strepen waren verdwenen en de Mac heeft het 2 dagen als vanouds gedaan!

Maar dat is nu dus weer opgehouden.. De groenen strepen op het inlogscherm zijn terug, ik kan inloggen, maar daarna volgt opnieuw het witte scherm.

Foto: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/e1fb3c40a845356cb95f6021149eddad94562e4f_90949.JPG

Bijdrager
    csteelooper

foto:

Dat ziet er niet veelbelovend uit… Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt een probleem met je GPU. Heb je voor de zekerheid al eens een extern scherm geprobeerd? Dan kun je in ieder geval het scherm zelf uitsluiten als mogelijke oorzaak.

Bijdrager
    Delta

Als het de GPU is dan komt hij misschien voor dit reparatieprogramma in aanmerking. Ik zou het even checken als ik jou was.

MacBook Pro 2011-2013 videokaart reparatieprogramma

Bijdrager
    Delta

En niet te lang wachten, want in beginsel heb je tot 26 februari om voor gratis reparatie in aanmerking te komen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.