7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    rollercast

Groene streep door scherm Imac 2006

Hallo allen

ik starte gisteren na 2 jaar mijn Imac uit 2006 op om weer gaan gebruiken en na een klein poosje zat er een groene streep in het scherm en die gaat het niet meer uit.
    heeft iemand een idee waar dit van komt en hoe ik het weer weg kan krijgen?

Groet
    Laurens

Bijdrager
    TheoKl

Hallo Laurens,

Een goede vriend van mij die een Apple-bedrijf heeft heeft mij wel eens verteld dat verschillende series van dat jaar (de iMacs dus) heel vaak strepen door het beeld hadden. Hij heeft me dat ook laten zien: 1 streep is nog niets, sommige hebben hel balken.

Mvg Theo

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat klopt, en er schijnt geen makkelijke oplossing voor te zijn behalve dan het scherm laten vervangen.
    Maar of dat nog nut heeft bij een dergelijk oud model betwijfel ik sterk.

Bijdrager
    rollercast

@TheoKl

hoe kan het dan dat het in 1 keer komt? staat 2 jaar stil en in 1 keer zit er een streep in?

Bijdrager
    TheoKl

Het schijnt zo maar te kunnen gebeuren. Als de machine aan was gebleven i.p.v. 2 jaar stil staan zou het volgens mijn Apple-vriend ook zijn gebeurd op termijn. Misschien iets langzamer maar dit is echt een kwaal uit die tijd.

Bijdrager
    rollercast

apple geeft vast geen garantie meer nu? dus moet zal er mee moeten leren leven denk?

Bijdrager
    TheoKl

Garantie kun je wel vergeten, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel doorhad :). Nieuwe kopen denk ik dat is het beste of zoals in mijn geval als je niet zoveel te besteden hebt een iMac Alu van 2008. Zijn niet duur meer ene draaien alles zonder problemen ook Mavericks.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.