9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Spirit

Groene baan op beeldscherm iMac (13 maanden). Hoe zit het met garantie?

Hallo,

Mijn iMac van 13 maanden oud vertoont een groene baan op het beeldscherm. Ik heb hem naar MacHouse gebracht ter reparatie. Ze zeggen dat de garantieperiode voorbij is en dat de kosten voor mij zijn! Ik kan mij herinneren dat de de Europese norm 2 jaar is voor dit soort producten.
    Maak ik kans om dit aan te vechten?

Bijdrager
    1234

de meningen verschillen nogal over de zogenaamde wettelijke termijn.

Oplossing lijkt mij simpel, Apple zelf bellen en melden wat het probleem is. Lijkt mij dat ook ze begrijpen dat zo’n probleem niet binnen dergelijk korte periode mag optreden. Laat je niet afschepen en wees ferm.
    Je mag best wat service verwachten voor wat je hebt betaald, ook zo net buiten de garantieperiode.

Bijdrager
    Nikita

Zolang je aannemelijk kan maken dat die streep niet door jouw eigen schuld te voorschijn is gekomen, dan kan je bij Apple alsnog garantie claimen (want het is een apparaat wat langer dan twee jaar mee zou mogen gaan, dus… Etc.).

Neem het echter wel direct via Apple op, dat schijnt vaak een hoop gedoe te voorkomen. Hou er rekening mee dat je bijvoorbeeld wel verzendkosten moet betalen, of iets dergelijks, omdat je toch buiten de garantieperiode van Apple zit.

Bijdrager
    ernst.
    Spirit op 02 januari 2011

Hallo,

Mijn iMac van 13 maanden oud vertoont een groene baan op het beeldscherm. Ik heb hem naar MacHouse gebracht ter reparatie. Ze zeggen dat de garantieperiode voorbij is en dat de kosten voor mij zijn! Ik kan mij herinneren dat de de Europese norm 2 jaar is voor dit soort producten.

Maak ik kans om dit aan te vechten?

Aanvechten zeker en de kans dat je bij de kantonrechter je gelijk krijgt is heel groot aangezien winkels donders goed weten dat ze fout zitten en veelvuldig schermen dat zij gelijk hebben terwijl de vonnissen van de afgelopen jaren voldoende hebben aangetoond dat ze elke keer fout zaten en niet ontvankelijk werden verklaart en de eiser ontvankelijk met zijn eis.
    Maar aangezien de meeste mensen dom zijn blijven al die winkels het maar weer proberen want de meeste klanten die doen toch niks weten ze.

Bijdrager
    Rensvw

Je kan je altijd beroepen op je wettelijke garantie!
    Niet betalen! Hoe mooi Apple ook is ze kunnen niet onder de wet uitkomen!

Bijdrager
    Spirit

thanks voor alle reacties. ga er zeker iets meedoen.

Bijdrager
    hefong

laat ons even weten hoe het afloopt, altijd leerzaam.

Moderator
    Poezenbeest

Ik ga er maar weer eens op wijzen dat je niets met Apple te maken hebt en de partij in deze de verkoper is. Deze dient een product te verkopen dat aan de specificaties voldoet die van een dergelijk product verwacht mogen worden en een computer moet bij goed gebruik gewoon drie jaar meegaan.

De verkoper voldoet niet aan zijn deel van de overeenkomst en levert wanprestatie, op basis daarvan kan je vervanging of reparatie vorderen van de winkel (niet van Apple) en als dat onmogelijk blijkt, de koopovereenkomst ontbinden waarbij de verkoper jou het aankoopbedrag grotendeels zal moeten terugbetalen.

Het is handig om bij hardnekkige weigering van de verkoper een jurist in te schakelen.

Bijdrager
    Topaz

Waar is de iMac in de eerste plaats aangeschaft? Bij MacHouse waar hij nu in reparatie is?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.