4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    allen

Groen scherm mbp en loopt vast na instelling van verkeerd kleurenprofiel

Ben inmiddels een hele dag bezig met het oplossen van een probleem waar ik niet uit kom.
    Vanochtend per ongeluk een verkeerd kleurenprofiel ingesteld voor m’n externe monitor; lcd-1 low.
    Het scherm van m’n Dell werd groen, de macbook leek vast te lopen en de ventilator draaide overuren. Ontkoppelde ik het scherm werkte de laptop weer.
    Na veel gezoek op internet besloot ik te proberen om het profiel te verwijderen in de hoop dat m’n Dell het weer zou doen. Echter schoot het scherm op m’n Macbook ook op groen, en in de safe mode lijk ik net niet genoeg tijd te hebben om dit te wijzigen voor m’n scherm wederom groen wordt.
    Inmiddels een nieuwe admin account aangemaakt waarop m’n laptop wel werkt, maar nu kom ik weer niet bij de bestanden van m’n oorspronkelijke account. Ik zou daar geen toestemming voor hebben.
    Weet iemand wellicht hoe ik dit op kan lossen?

Een Time Capsule had makkelijk geweest, zij het niet dat ik de oude overleden TC niet direct heb vervangen. Ik ben nu dus op zoek naar een manier om, of m’n beeldprofiel terug te kunnen zetten, of toegang te kunnen krijgen tot m’n bestanden in m’n oorspronkelijke account.
    Hoe dan ook, morgen eerst maar een nieuwe TC bestellen. Hopelijk dat de les niet duurder wordt dan dat.

Bijdrager
    computer space

Time Capsule gaat hier niet bij helpen. Daarmee haal je oude versies van bestanden terug, het is niet geschikt om naar een oude staat terug te keren en daarmee nieuwe files te verwijderen. Je kunt hooguit terug naar een vorig systeem na een OS upgrade, maar als er ook maar 1 uur zit tussen het moment waarop je de nieuwe scherminstelling hebt gemaakt dan ben je weer terug bij af omdat de wijziging al meegenomen is in een nieuwe backup. In theorie kun je als je precies weet welke preference files je allemaal hebt aangepast deze terugbrengen in een oude staat, maar dat is een hele puzzel.

Maar gooi eens de profielen en de voorkeuren weg (schermvoorkeuren) en draai eventueel een combo-update. Ook kan het helpen een ander scherm aan te sluiten, omdat dan de scherm-id anders is.
    En je kunt ook inloggen met de root-account, dan mag je overal bij.

Bijdrager
    allen

Bedankt voor de reactie Computer Space. Het is me nog niet geheel duidelijk als ik dit zo lees, maar ik ga ermee aan de slag. Hopelijk in de loop van de dag een update dat alles weer naar behoren werkt.

Bijdrager
    allen

Laat hierbij nog even weten dat het probleem is opgelost.
    Mocht iemand hier ooit nog wat aan hebben:
    Ben naar de Genius Bar geweest waar ze me adviseerden om de hele map ‘users’ naar een externe schijf te kopiĆ«ren, de schijf te wissen en osx opnieuw te installeren.
    Dat gedaan te hebben, heb ik in de map users alle benodigde bestanden teruggezet en werk ik alweer een paar weken vrolijk achter de computer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.