9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Kraid

Groen Alcatel monster.

Ik heb sinds gisteren een 1Ghz iMac en nu doet mijn modem het niet meer.
    Op de vorige iMac deed hij het gewoon. (800Mhz fpanel)

Ik heb zo’n Alcatel modem.
    heb ook het hele forum al doorgespit en de laatste instaler en patch geinstaleerd.
    maar wat ik ook doe, het lamje van het modem blijft rood knipperen (direct als ik hem er in plug al)

Ik ben echt op het punt om dat lelijke groene ding door de kamer te ketsen.
    Help mij aub voordat het te laat is.

Bijdrager
    araminta

Je bedoelt je externe ADSL-modem?

Bijdrager
    Kraid

Inderdaad Araminta, het is zo’n usb modem.

trouwens, als ik de system profiler kijk dan staat hij wel in de lijst bij die usb poorten.
    Maar volgens de handleiding van de modem betekent het rode knipperende lampje dat hij niet of onjuist is aangesloten.

Kan het niet aan de poorten liggen?, er bestaan toch usb1 en usb2 poorten.
    Misschien dat die nieuwe imac usb2 heeft en de modem alleen op usb1 kan.
    Ik zeg maar wat, ik heb hier totaal geen verstand van. maar je weet het nooit.

Bijdrager
    araminta

Hmm. Dan kan ik je niet helpen, want ik ken die USB-modems niet. Dat niet goed aangesloten, geldt dat voor het modem aan de computer, of voor de telefoonlijn?

Ik weet wel dat die USB-modems bij voorkeur de behandeling ondergaan die jij hierboven beschrijft. Het liefst in nabijheid van een open raam. Maar goed, daar heb je pas de volgende keer iets aan.

Bijdrager
    Jlle

Volgens mij heeft geen enkele mac usb 2.0, dus daar zal het niet aan liggen denk ik. Zelf heb ik ook zo’n groen monster. Check anders je telefoondraden die in de splitter hangen……

Heb je overigens ook het probleem dat als je je modem uit de usb haalt en dan weer inplugt en connect met het internet dat er dan een kernel panic verschijnt? Gebeurt ook als ik m’n powerbook ontwaak uit z’n slaapje…. :(

Bijdrager
    michelvdb

Je zet het Window open, pakt het snoer van die kwal bij de stekker vast, draai het 15 seconden krachtig boven je hoofd en stuur het met een welgemikte worp door Windows naar de verdoemenis.
    Opgelucht haal je nu en Ethernet modem.:x

Bijdrager
    Igor

Als je even de handleiding voor de installer bij kpn download en die stappen precies volgt moet hij het gewoon doen! Misschien heb je in de haast omdat je je nieuwe macje zo snel mogelijk op internet wilde hebben iets overgeslagen?;)

Even helemaal eraf halen mbv de uninstaller en dan even precies instaleren zoals kpn het zegt

Bijdrager
    Jlle
    ”michelvdb”

Je zet het Window open, pakt het snoer van die kwal bij de stekker vast, draai het 15 seconden krachtig boven je hoofd en stuur het met een welgemikte worp door Windows naar de verdoemenis.
    Opgelucht haal je nu en Ethernet modem.:x

Heeee dat helpt :D eindelijk dat ding kwijt, alleen nog een router er bij en we kunnen thuis tegelijk internetten…

Bijdrager
    Kraid

inderdaad Michel hij doet het nu!:lol:
    nadat ik hem bij de overburen uit de vijver heb gevist deed ie het ineens..

Alle gekheid op een stokje, hij doet nog steeds niks.:(
    Niet op de iMac tenminste. Ik heb de modem nu weer in mijn windoos zitten
    en die deelt de verbinding weer.
    Jammer, want nu moet mijn pc aanstaan wil ik het web op kunnen.

Ik heb echt alles geprobeerd mensen, drivers, handleiding, forums, tuts.
    maar hij lust mijn nieuwe iMac gewoon niet.
    Ik weet dat als je de installatie in een andere volgorde dan in de handleiding staat doet,
    dat hij dan soms problemen geeft (vooral op pc). Dat is het dus ook niet.

Bedankt anyway iedereen, ik ga eens voor een modem/routertje kijken dan ben ik van het gezeur af.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.