19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    iLive

grijze achtergrond photoshop

Ik heb zopas Adobe Photoshop CS geïnstalleerd op mijn Mac.
    Ik ben nog maar net geswitcht naar :apple: maar ik vind het wel
    allemaal goed werken.

Eén dingetje zou ik toch anders willen: bij windows heb
    je als je Photoshop open hebt staan een volledig grijze achtergrond en daar op je
    geopende documenten etc. maar bij mac os x is dit je bureaublad of alles wat nog
    geopend staat.

Ik vind dit een beetje storend en vraag me af waar je de achtergrond op grijs
    kan zetten, of gaat dit niet?:P

Bijdrager
    Andre Mesker

Druk maar es op de F toets.:-)

Bijdrager
    iLive

Ja, dit is al een mogelijke oplossing. Maar ik bedoelde het eigenlijk nog iets anders
    Want nu wordt het ene document fullscreen gezet en als ik dan op dat document klik
    verdwijnen de andere schermpjes, documenten. Maar dit werkt in principe ook al goed.:D

Bijdrager
    Andre Mesker

Eh… ik denk dat je dan dat je het venster van de foto’s rechtsonder in de hoek wat groter moet slepen.
    Maar dan blijf je toch nog snel wat van je bureaublad zien.

Ik weet het al: neem een grijs bureaublad! :P

Sorry, tot zover mijn onzinnige tip voor vandaag. :|

Bijdrager
    Freek.

Jouw suggestie voor een grijs buroblad is absoluut niet onzinnig Andre. Veel fotografen en beeldbewerkers kiezen voor een grijs buroblad om beter op het oog kleur, contrast, densiteit en dergelijke te kunnen beoordelen. Zo’n waussie gekleurd buroblad verstoort de kleurwaarneming.

Bijdrager
    iLive

oke, bedankt voor de tips. ik zal dan maar men bureaublad op grijs instellen als ik met photoshop werk zeker :P

Bijdrager
    Andre Mesker

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. In Photoshop werk ik ook altijd met volledig venster. Maar met meerdere foto’s open is dat weer lastiger.

En een grijs bureaublad is ook wel erg saai natuurlijk.
    Daar kijken we niet graag naar. Kleurrijk als wij zijn.:-)

Bijdrager
    aerosoul

In het begin is dit misschien wennen dat je geen achtergrond in photoshop hebt.. maar hier wen je aan en straks wil je niet anders meer..!

En inderdaad de optie van een grijze achtergrond is helemaal niet raar. Ik zorg er zowiezo altijd voor dat ik in ieder geval een rustige achtegrond heb.. niet persee grijs.

Bijdrager
    RiFF

In CS3 is dit inmiddels ingebouwd. Als je een paar keer op F duwt krijg je verschillende full screen modi, waaronder de gehele grijze achtergrond!

Bijdrager
    Roggie

…en met ctrl + tab blader je heel makkelijk door al je openstaande foto’s heen.

Bijdrager
    iLive

nog even wachten tot CS3 uitkomt dan :P
    dat met die ctrl + tab wist ik nog niet: goede tip!

Bijdrager
    RiFF
    ”iLive”

nog even wachten tot CS3 uitkomt dan :P

Of je downloadt de bèta:) Kun je een tijdje gratis proberen!

https://www.adobe.com/cfusion/entitlement/index.cfm?e=labs%5Fphotoshop

Moderator
    unSOUND
    ”RiFF”

In CS3 is dit inmiddels ingebouwd. Als je een paar keer op F duwt krijg je verschillende full screen modi, waaronder de gehele grijze achtergrond!

Dat zat ook al in CS 1 en CS 2 hoor…

Bijdrager
    g5.nl

ook al in 7

Bijdrager
    CyberCiska

ik heb dus cs3 op de mac en cs2 op de pc. En vind het reuze irritant dat er op de mac geen achtergrond is. Bij 1 foto niet want dan kun je idd met de ‘f’ toets switchen. maar ik gebruik vaak meerdere foto’s en dan kan dat dus niet. Er moet toch ergens een andere mogelijkheid zijn? Nog steeds niemand gevonden?

Want een grijs buroblad is we een optie maar niet als je vaak iconen op je bureaublad zet
    en ook niet als je tegelijk andere programma’s hebt open staan die zie je er dus ook doorheen mits je ze geminimaliseerd hebt.

Andere goede voorstellen?

Bijdrager
    Roggie

Hey CC,

In de menubalk onder ‘view’ vind je ‘screen mode’. Hier kun je kiezen voor ‘maximized screen mode’ en heb je je grijze achtergrond standaard achter je foto’s zitten.

Hans

Moderator
    unSOUND

Onderaan je toolbar staan de 3 hokjes voor je beeldinstellingen. Heb je meerdere foto’s open staan, druk dan met de SHIFT ingedrukt op het middelste hokje, dan krijgen alle foto’s een grijs scherm. Sluit je er dan dus eentje, zal automatisch de volgende foto ook in een volledig grijs scherm staan.

Bijdrager
    CyberCiska

Thanx voor de reacties maar inderdaad die F toets is het zelfde effect als de full sreen mode en het hokje links onder. Blijft nog steeds het geval dat je niet 2 foto’s tegelijk naast elkaar open kan heben met een grijze achtergrond. ik heb soms wel 4 foto’s naast elkaar nosig en nu moet ik dus heen en weer switsen of een doorzichtige achtergrond. moet gewoon ergens een andere oplossing zijn die we nog niet ontdekt hebben, zal adobe zelf maar gaan mailen.

Bijdrager
    CyberCiska

Thanx voor de reacties maar inderdaad die F toets is het zelfde effect als de full sreen mode en het hokje links onder. Blijft nog steeds het geval dat je niet 2 foto’s tegelijk naast elkaar open kan heben met een grijze achtergrond. ik heb soms wel 4 foto’s naast elkaar nodig en nu moet ik dus heen en weer switsen of een doorzichtige achtergrond. moet gewoon ergens een andere oplossing zijn die we nog niet ontdekt hebben, zal adobe zelf maar gaan mailen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.