8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    mrdavidoff

Grijsscherm 27" Imac 2010 Alle toetsencombinaties werken niet

Sinds een paar dagen kan ik niks meer doen met mijn imac.
    Alle combinaties doen niks en starten met de originele dvd ook niet.
    Externe opstartschijven ook niet als ik start met Option ingedrukt.
    Met een vriend die ook een 27″ imac heeft geprobeerd met de FW kabel maar mijn schijf
    is niet zichtbaar op zijn imac.
    Alle randapparatuur los gekoppeld maar ook dat werkt niet.
    Ik startte altijd op met de SSD.
    Nu de mogelijkheden uitgeput raken, heeft iemand die dit probleem ook gehad heeft misschien
    nog een oplossing op het probleem op te lossen.

Zou het mss kunnen om de interne Hd eruit te halen en er een andere werkende schijf in te zetten
    of maakt dit niets uit.
    De imac heeft het altijd goed gedaan en was niet traag.
    Graag een reaktie.

Bijdrager
    SvS

Ik had hetzelfde vrijdagavond. Very klote.
    Heb je dit lijst afgelopen:
    Toetscombinaties bij het opstarten voor Macs
    Bij mij was Option-D Opstarten naar Apple Hardware Test of Apple Diagnostische info via het internet. de oplossing. En dan terugzetten vanuit TimeMachine. (clean install zou ook kunnen)

Bijdrager
    GoeieDag

CMD+R heb je geprobeerd, neem ik aan.
    Maar heb je ook Optie+CMD+R geprobeerd?

NB: je toetsenbord is toch niet kapot?

Bijdrager
    mrdavidoff

Ja, heb zowel cmd R als cmd +option R gedaan.
    Ik denk dat de standaard recovery op de HD niet meer beschikbaar is.

Misschien kan ik nog proberen om een lege Hd met werkend Os en dan internet recovery te starten met Cmd+Option+R

Bijdrager
    GoeieDag

Dat is het juist: cmd+option+r heeft niks met je HD te maken, want je start dan op van een een server van Apple.
    Dus als deze optie ook niet werkt, is het niet (enkel) je HD die een probleem heeft.

Bijdrager
    fixar

In de maand Mei meldde je ook al problemen met (deze?) iMac. Ik ben bang dat het hier toch gaat om video problemen (eventueel in combinatie met schijf-issues*)

* Hoe heeft die vriend van jou de firewire kabel aangesloten? Heeft hij wel jouw iMac opgestart met de ‘T”-toets ingedrukt? Met een bekabeld toetsenbord?

Bijdrager
    mrdavidoff

De Fw kabel gewoon aangesloten op beide imacs,eerst die van hem en toen heb ik mijn imac gestart met T ingedrukt.
    Toetsenbord beide bekabeld.

Aangezien de imac het niet doet, heb ik mijn imac G3 van zolder gehaald.
    Ik heb wel internet verbinding( kabel verbonden met de ziggo modem) maarkan helaas geen pagina’s laden.
    Browser in IE 4.5, Os 9.2
    Denk dat de sterk verouderde IE alles niet meer zo aan kan…:)

Bijdrager
    fixar

Misschien de iMac (2010) eens laten nakijken door een Apple reparateur. En de afweging maken of het loont om nog een (dure) reparatie te laten uitvoeren aan deze iMac of dit geld te investeren in een modernere opvolger (nieuw of tweedehands). Bij de tweedehands optie heb je natuurlijk ook de mogelijkheid om je SSD te (laten) overzetten naar de opvolger.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.