12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Doopke

Grijs balkje bij Lion

Beste allemaal,

Ik heb gezien dat er al verschillende topics zijn over dit onderwerp maar ik vind niet precies het antwoord ervoor. Ik ondervind dus ook wanneer ik mijn iMac opstart een grijs balkje wanneer het apple logo verschijnt. Tot nu toe start ik hem gewoon opnieuw op maar ik begin het beu te worden.

Zijn er hier mensen die een antwoord weten of het ook hebben gehad en die weten wat ik moet doen? Aub help mij

Mvg,
    Matthias

Bijdrager
    Hansi2124

Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing. Dat is alleen bestemd voor deze site en de podcast. Daarom verhuisd naar dit subforum.

Welke antwoorden heb je dan gelezen en waarom ben je daar niet mee geholpen?

Bijdrager
    Moriarty

Check je hard disk even en herstel de bevoegdheden…

Bijdrager
    Maverick9898

Je start ‘m opnieuw op? Hoe bedoel je? Start je ‘m opnieuw op als het balkje verschijnt of laat je het balkje vollopen?

Het balkje betekent volgens mij een firmware-update. Als je dat onderbreekt blijft ie dat doen;).

Moderator
    unSOUND

Het kan ook wijzen op een safe-boot of een self-repair. Ik zag dat balkje meestal als mijn SSD’s de geest gaven.

Bijdrager
    Moriarty

Opstarten met balkjes is inderdaad self-repair,een voorbode van een harddisk die aan het overlijden is…

Vandaar mijn tip om de HDD te checken:)

Bijdrager
    iep

En dan hebben we ook nog het balkje van de deep sleep die weer aanduidt dat de image van het geheugen die op de schijf staat weer in het RAM wordt geladen. Op zich niet onverstandig om even wat meer informatie te geven. Gaat je Mac spontaan uit? Crasht hij en start je ‘m daarna opnieuw op? Doet hij dit gewoon wanneer je in OS X op “restart” klikt? Doet hij dit de volgende dag bij het opstarten nadat je de avond tevoren de machine een shutdown hebt gegeven?

Bijdrager
    Doopke

Oke bedankt voor jullie antwoord, ik zal mijn mac vanavond eens uitzetten en morgenochtend ga ik hem terug aanzetten en eerst mijn toetsenbord en mijn aandoen want ik heb al in verschillende topics gelezen dat het daar ook aan kan liggen. En als het daar niet aan ligt ga ik mijn mac laten nakijken

@Marverick: Ik start hem opnieuw op wanneer ik mijn naam en paswoord moet intikken ik laat eerst het balkje zijn gang

@iep: Neen ik kan ook gewoon inloggen na het balkje is gekomen maar dan gaat alles wat trager en gaan sommige programma’s niet

@unSOUND: maar moet hij dan elke dag wanneer ik hem opstart self-repairen?

Moderator
    unSOUND

Als dat bij elke herstart gebeurt kan ik mij zo snel 2 scenario’s bedenken:

• De schijf is aan het overlijden.
    • Een firmware-update staat per ongeluk bij de login-items.

En de traagheid doet me eerder het eerste vermoeden. Heb je een degelijke backup van de hele machine ?

Bijdrager
    iep

@Doopke: dat is hetzelfde als wat er gebeurd nadat hij dat slaapbestand in het geheugen heeft gezet. Althans, dat is mijn ervaring. Maar ja, er zijn ook wat andere oorzaken te bedenken zoals unSOUND al aangeeft.

Bijdrager
    Doopke

Deze morgen voor ik mijn Mac heb opgestart heb ik eerst mijn muis en toetsenbord aangezet en ik had geen grijs balkje meer, ik zal het de komende dagen nog doen en kijken of het daaraan lag ik vind het wel raar voor een toestel van 1200 euro.

Moderator
    unSOUND

Als was het een machine van 100.000 euro, alles kan kapot, daar zegt de prijs he-le-maal niks over.:wink:

Maar wellicht ter overvloedde: Zorg dat je een goede ( volledige ) backup hebt, ook als de machine prima werkt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.