10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Berend

Griffin GarageBand-gitaarkabel?

Ik zit net op de Apple site te kijken en zie dat zij voor 30 euro een kabel hebben waarmee je eenvoudig je gitaar kan aansluiten op de microfoonpoort van je Mac.
    Iemand ervaring met deze manier?

Bijdrager
    Mendoza

jazeker, alleen je kan hem beter even zelf laten maken. dat scheelt €20,-.

stereo mini-jack -> mono gitaar-jack

Bijdrager
    Berend

Maar ik zie dat de imic verplicht is voor die kabel.. klopt dat of zou rechtstreeks ook werken?

Bijdrager
    Deceipher

Ik heb wel vaker een gitaar direct op m’n powermac aangesloten, en dat werkte prima. (logic xp)

Gewoon een simpele gitaarkabel met een verlengstukje naar minijack. Dan betaal je geen 30 euro voor een simpele kabel!

Bijdrager
    Berend

iemand een suggestie voor zo’n kabel of verlengstukje?

Deze kan ik dus direct op mijn microfoon poort in mijn iMac prikken en opnemen met Garageband/Logic?

En wat is het nadeel van dit t.o.v. een apparaat dat via firewire het signaal opneemt? Deze apparaten beginnen bij 180 euro.

Ik heb thuis wel een plugje liggen die van grote koptelefoon aansluiting naar een 3,5mm minijack gaat.. kan ik die gewoon gebruiken of is er een ander plugje nodig?

Bijdrager
    Jem555

Er zijn bij elke gitaarwinkel plugjes te koop die je op je normale gitaarkabel kan klikken. Belangrijk is dat je eensoort voorversterker tussen je gitaar en je Mac hebt. Een effectenpedaal is al voldoende, als er maar een batterij in zit. Rock on, zou ik zeggen.

Bijdrager
    Berend

Ik wil mijn acoutische gitaar aansluiten en die heeft een element waar dus uiteraard een batterij inzit. Dit zou dus voldoende moeten zijn? Top zou dat zijn en inderdaad erg goedkoop!

Bijdrager
    chatsmit
    ”Berend”

… En wat is het nadeel van dit t.o.v. een apparaat dat via firewire het signaal opneemt? Deze apparaten beginnen bij 180 euro….

Met een extern firewire kaart kun je meerdere instrumenten/sporen zelfstandig en tegelijkertijd opnemen. En vaak is de geluidskwaliteit beter dan een normale line in.

En met het voorversterkertje in je akoustisch gitaar moet het wel lukken, speel vooral met de ingangsvolume knop in de software en de volume knop op je gitaar.

Bijdrager
    Jem555

Ja, maar als je in eerste instantie geen geluid krijgt, moet je in je systeemvoorkeuren even een beetje rondklikken geluid invoer etc. Maar dat wijst zichzelf.

Bijdrager
    Berend

super! ga ik vanavond na mijn werk even proberen!
    laat wel weten of het gelukt is!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.