7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RENERECHE

"Grey" folder, lichtblauwe map, niet toereikbaar

Hi allen,

Mijn iTunes Media > Music folder is een “grey” folder oftewel een lichtblauwe map geworden met aanmaakdatum 24-01-1984 geworden. Met andere woorden ik kom hier niet meer in. Nou heb ik op internet wat onderwerpen gevonden klik om dit te kunnen fixen maar ik vind dat ze nogal snel uitleggen op deze site. XCode heb ik gedownload maar vervolgens zegt ie dat ik wat in de Terminal moet doen, dan denk ik op mijn beurt weer waarom heb ik XCode dan nodig? Zou iemand die hier handig mee is mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen in de Terminal of XCode.

Het pad van de folder is Volumes/LaCie/Muziek/iTunes/iTunes Media/Music

Voorbeeld van mijn map.

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    RENERECHE

Het voorbeeld dat ze op de site geven is ook een File (SetFile) ipv een folder, vandaar ook de ” angst” om in finder wat te doen :).

Bijdrager
    Brombeer

Die datum is de introductiedatum van de Lisa 2 en de Macintosh 128k.

We hebben dit probleem hier vorige week ontdekt bij een 2012mini met 10.8 gehad in een werkmap, waar al het werk van de afgelopen twintig (?) jaar in stond. Alleen mappen waar we onlangs in waren geweest waren niet aangetast, alle andere waren grijs, dd 24 jan 1984 en een laatste bewerkingsdatum van vrijdag 25 juni 2016*.

Opgelost door met de botte bijl handmatig een back-up terug te zetten. Dat kon omdat we alles ook handmatig naar meerdere plekken kopi├źren.
    Maar leuk is het niet.
    En de google-opdracht “grayed out folder” was niet wat in ons opkwam.
    We zijn niets kwijt, maar ik moet er niet aan denken dat dit met een back-up zou gebeuren, dus wel benieuwd hoe dit kàn gebeuren.
    .

*dat is de vrijdag na de Brexit. Complottheorie├źn zijn welkom.

Bijdrager
    Brombeer

Op die site van Davinder Mahal tipt iemand de app FileExaminer. Daarmee kun je datums veranderen in een GUI. Werkt wel zo lekker.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    GoeieDag

Al eens een herstart gedaan? En een Safe Boot?
    Of ingelogd als Root?

Bijdrager
    RENERECHE

Het is gelukt, omdat het maar 5Gb was heb ik gewoon een nieuwe folder “Bla” gemaakt alle inhoud van de folder “Music” hierin verplaatst. Daarna Music gewist en Bla vernoemt naar Music.

Toch had ik het leuker gevonden als het gelukt was via de terminal, maar de setfile command werkte niet…

Toch bedankt allen!

Bijdrager
    Franky Mac

Dat het je niet meteen met de Terminal gelukt is wil niet zeggen dat het niet mogelijk was. Bijv. het touch commando heeft de parameter -f
    Attempt to force the update, even if the file permissions do not currently permit it.
    Misschien was het daarmee wel gelukt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Franky Mac.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.