13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    karf

“Green Wall”

Op mijn school gebruiken ze voor filmpje een green wall. Ik heb er ook een keer mee gewerkt.
    Maar dit was op een windows machine. Nu wil ik zoiets thuis ook doen. Ik koop bij de dichtstbijzijnde kantoor zaak een A2, groen karton, en gebruik ik voor filmpjes met kleine objecten.

Alleen waar haal ik een progje vandaan waar ik dit mee kan, en het bestaat (waar ik zeker van ben) hoe doe/monteer ik het er dan in.

Het lieft een beetje betaal baar progje want de rest doe ik in iMovie. Tenzij het progje die dingen + meer ook kan.

Bijdrager
    huinkroese

Misschien moet je deze even proberen, ik heb ‘m nog nooit gebruikt, maar is in elkgeval voor iMovie.

Anders moet je zelf even Googlen op chromakey, dan vindt je vast wel wat.
    After Effects kan het ook, evenals Final Cut Pro tot op zeker hoogte.

Truc is wel om dat groene vel overal gelijkmatig te belichten, en geen schaduw op laten vallen.
    Succes!

Anoniem

Zit in Slick Transitions and Effects Volume Four, kost wel $49.95. Zijn wel goedkopere plug-ins te vinden, maar ik vind deze beter/fijner.

-> http://www.geethree.com/slick/V_04.html

Bijkomend voordeel: je scherm mag elke kleur hebben, hoeft dus niet persé groen te zijn.

Bijdrager
    karf
    ”huinkroese”

Misschien moet je deze even proberen, ik heb ‘m nog nooit gebruikt, maar is in elkgeval voor iMovie.

Anders moet je zelf even Googlen op chromakey, dan vindt je vast wel wat.
    After Effects kan het ook, evenals Final Cut Pro tot op zeker hoogte.

Truc is wel om dat groene vel overal gelijkmatig te belichten, en geen schaduw op laten vallen.
    Succes!

Heb hem geinstaleert maar als ik nu iMovie start en naar bewerking ga zegt hij dat er iets mis is met die plug-in.

Anoniem

Op die site staat dan ook in grote letters…

”WARNING:
    PLEASE DOWNLOAD AND TEST THIS PLUG-IN BEFORE PURCHASING IT. WE HAVE RECEIVED REPORTS OF INCREASED INCOMPATIBILITIES WITH NEW SYSTEM UPDATES, AND IT APPEARS THAT THE PROBLEMS ORIGINATE OUTSIDE OF THE PLUG-IN”.

:wink:

Bijdrager
    karf

Heb hem ook niet gekocht hoor:)

Bijdrager
    karf

Alsjeblieft meer….?

Bijdrager
    postman

imovie heeft hier toch standaard een plugin voor?

Bijdrager
    karf

mag jij me vertellen waar/welke

Deze werkt niet

Bijdrager
    karf

Kick!

Anoniem

Voor de tweede keer dan…:?

-> http://www.geethree.com/slick/V_04.html

Bijdrager
    karf

Zag hem al de eerste keer hoor:)
    Maar vind dat niet iets…

Anoniem

En waarom niet… als ik vragen mag? Werkt namelijk prima…:roll:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.