3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sonneveldjohan

Gratis windows games op mac

Ik wil graag een mac kopen, alleen ik heb 1 spel (pro cycling manager) wat ik graag ook op mac wil spelen. Is er een gratis manier om het spel te draaien op mac. Zelf had ik Oracle virtual box en wine gezien heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er nog andere Programma”s waar je windows spel kan spelen op mac.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik ken het spel niet, maar als ik even op de website ervan kijk lijkt het redelijk grafisch intensief. In dat geval is VirtualBox wellicht niet de ideale oplossing, aangezien zulke spellen meestal niet zo lekker lopen in een virtuele machine. Je zou het allicht kunnen proberen natuurlijk, want er is altijd nog de optie om een aparte partitie op je harde schijf te maken en daar Windows op te installeren via Boot Camp — in dat geval heb je geen last van virtualisatieprogramma’s en zou het spel net zo moeten lopen als op om het even welke andere computer.

Het enige punt hieraan is dat gratis waarschijnlijk niet gaat lukken met VirtualBox of Boot Camp: je zult namelijk daarvoor toch Windows moeten hebben. Heb je daar al een exemplaar van, dan kun je dat gebruiken (aangenomen dat Microsoft je dat ook toestaat), maar zo niet dan zul je dat toch moeten kopen als je het netjes wilt doen. Wine heeft dit probleem niet, want dat is nu net bedoeld als vervanger voor Windows.

Bijdrager
    TheBigZ

Met Wine lukt het je waarschijnlijk niet: http://forum.winehq.org/viewtopic.php?f=2&t=5470&start=25

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.