21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    KR1275

[Opgelost] Gratis Tom Tom Go lukt niet

Ik heb jaren geleden de tomtom app West Europa aangeschaft. Sinds 2017 wordt deze app niet meer geupdate, maar in ruil daarvoor krijgen gebruikers 3 jaar lang gratis updates voor TT Go.

Als ik TT Go opstart, krijg ik de aanbieding direct te zien. Als je daarop klikt, opent de oude app. Die zou dan een scherm moeten tonen, waarmee ik de 3 gratis jaren kan activeren, maar dat scherm zie ik niet. Bij mij start de map gewoon op, zoals de app normaliter opstart.

Weet iemand hoe ik de gratis update kan activeren? De tips in de links op diverse sites werken helaas niet.

Correctie: 2016 moet 2017 zijn

Bijdrager
    Q-collective

Geen idee, nog nooit een Tom Tom gehad.

Je kunt de Tom Tom support bereiken op 020 850 1007.

Hun openingstijden zijn maandag: 09:00 tot 17:30 en dinsdag t/m vrijdag: 09:00 tot 16:30. Op hun website wordt gewaarschuwd voor wachttijden van 15 minuten of langer.

Moderator
    Night

Bijdrager
    KarelWillem

Q-collective op 22 juli 2018 om 03:43
    Geen idee, nog nooit een TomTom gehad…

Het gaat hier over de app op iOS uiteraard.

Als je TomTom Go naast een van de oude apps installeert, krijg je de eerste 3 jaar gratis.

Je originele app staat ook nog op je device?

Bijdrager
    KR1275

Tom Tom Go

Dit is wat ik krijg als ik de TT Go open. Klik ik op ‘Open app’, dan opent de oude tt app, maar het bedoelde scherm komt dus niet. Ik hoopte dat iemand die al eens bij de hand had gehad en een trucje weet…

Moderator
    Night

Wanneer heb je die nieuwe TomTom Go app gedownload?

Bijdrager
    KR1275

<p class=”cite”>KarelWillem op 22 juli 2018 om 09:08</p>

Q-collective op 22 juli 2018 om 03:43
    Geen idee, nog nooit een TomTom gehad…

Het gaat hier over de app op iOS uiteraard.

Als je TomTom Go naast een van de oude apps installeert, krijg je de eerste 3 jaar gratis.

Je originele app staat ook nog op je device?

Jazeker, en die opent ook als je op de knop klikt.

Bijdrager
    KR1275

<p class=”cite”>Night op 22 juli 2018 om 09:38</p>
    Wanneer heb je die nieuwe TomTom Go app gedownload?

Vorige week.

Ik heb het ooit eerder geprobeerd (2017), maar ben er toen mee gestopt, omdat de kaart bijna 6 GB is.

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom gebruik je Waze niet? Is gratis en werkt vele male beter en fijner dan dom dom.

Bijdrager
    KR1275

<p class=”cite”>vuurvreter op 22 juli 2018 om 12:07</p>
    Waarom gebruik je Waze niet? Is gratis en werkt vele male beter en fijner dan dom dom.

Altijd erg tevreden geweest over TT. Hier in Den Haag zijn ze erg snel met opname en aanpassing van wegen. In mijn auto zit NavTec ingebouwd, zelfs met de 2018 versie loop ik er 5 jaar mee achter.

Verder gebruik ik Google Maps, maar je hebt niet overal 4G.

Aan iets nieuws beginnen, doe ik volgend jaar als ik van mijn iPhone 7 over ga op Android.

Maar daarmee is dit issue nog niet opgelost… Ik denk dat ik TT maar eens benader.

Bijdrager
    KarelWillem

…maar je hebt niet overal 4G…

Dat heb je ook niet nodig. Met 3G (of zelfs minder) doen die apps het prima.

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>KR1275 op 22 juli 2018 om 12:45</p>

<p class=”cite”>vuurvreter op 22 juli 2018 om 12:07</p>

maar je hebt niet overal 4G.

Behalve bij het instellen van de route, heb je bij waze geen internet nodig.
    Daarmee zit het vol met mogelijkheden om file, ongevallen, flitscontrole e.d te melden, waar bestuurders die achter je aan komen direct wat aan hebben.

Ik vind het een hele goede navigatie app.

Bijdrager
    KR1275

Ik heb het geĂŻnstalleerd. Binnenkort maar eens testen. Bedankt voor de tip.

Sygic schijnt ook goed te zijn. Om de paar maanden krijg ik die als aanbieding op m’n Android tablet.

Geblokkeerd
    Anoniem

@KR1275

Daar ga je geen spijt van krijgen.

Succes!!

Bijdrager
    MacKeessie

Heb al eens geprobeerd de oude app te verwijderen( wel eerst een backup maken)?

Ik had ook de oude app, TomTomGo  doet het bij mij  prima, je kunt de oude username en ww gebruiken dan krijg je volgens mij te zien dat het nog geldig tot 2020.

Het voordeel tov de oude versie is, dat je dus een tijdje niet hoeft te  betalen voor TomTomGo, en ook niet voor de verkeersinfo en flitsinformatie. Na het aflopen van de kortingsperiode ga je per jaar € 19.99 betalen ,net zoveel als met de oude app voor de verkeersinfo.

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>MacKeessie op 22 juli 2018 om 20:19</p>
    Het voordeel tov de oude versie is, dat je dus een tijdje niet hoeft te  betalen voor TomTomGo, en ook niet voor de verkeersinfo en flitsinformatie. Na het aflopen van de kortingsperiode ga je per jaar € 19.99 betalen ,net zoveel als met de oude app voor de verkeersinfo.

En dat zit allemaal gratis in Waze en het werkt monster.

Oja, ik heb geen aandelen, maar ben een tevreden gebruiker.

Bijdrager
    KR1275

Hallo MacKeessie,

Volgens mij heb ik nooit een username en ww aangemaakt.

Ik heb de TT versie 1.29. Volgens mij was dat de laatste. Ik heb de app ooit gekocht en elke update uitgevoerd.

Bijdrager
    MacKeessie

Voor de updates moest je met de oude app ook ingelogd zijn met username en ww.

Bijdrager
    KR1275

Gelukt!!

Ik had nog een account van toen ik een Go 730 had (10 jaar geleden of zo).

Ingelogd met dezelfde gegevens en de nieuwe app werd direct bijgewerkt tot 2020. Ze hebben dus een nieuwe methode.

Bedankt allen voor de tips en hulp.

Ik zal Waze ook eens testen.

Bijdrager
    Dorkiban

Ik heb Waze eens geprobeerd, maar bij mij slurpte dat data. Deed ik iets verkeerd?

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>Dorkiban op 24 juli 2018 om 15:13</p>
    Ik heb Waze eens geprobeerd, maar bij mij slurpte dat data. Deed ik iets verkeerd?

Ik heb daar geen last van. 10 dagen in Duitsland genavigeerd en 80 Mb verbruikt.
    In NL zit op 10 mb per dag, dus dat valt reuze mee.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.