11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Sir John II

Gratis testen

De reden dat ik Macintosh OS X niet wil aanschaffen, is omdat ik onzeker ben. Wie weet valt het me dik tegen? En het is toch nog genoeg geld hoor, om zo’n licentie te kopen.

Windows… Die heb ik kunnen testen eer ik een licentie aanschafte (toen nog met een Windows 2000, en om eerlijk te zijn: akkoord, het was geen legale Windows… Maar het was dan ook maar om even te testen of ik het goed vond.) Ik vond Windows goed, en betaalde een Win 2000. Eigenlijk stom, ik had evengoed de illegale kunnen behouden, maar zo ben ik niet. Dat is profiteren van iemands werk. Eenmaal Windows XP kwam, ging ik ook deze aankopen. En nu ben ik ook zeker dat ik Vista aanschaf: want de bèta heb ik nu kunnen proberen. Ook een gratis “probeersel”, vind je niet?

Linux… Er zijn gratis distro’s. Godzijdank, want nudat ik deze heb kunnen uittesten: ben ik zeker dat ik geen Linux in de winkel ga kopen.

Macintosh OS X… Tja… In elk geval; ik koop niks zonder het eerst te hebben uitgeprobeerd… En in tegenstelling tot Windows heb ik geen goede vriend die me even een illegale cd zou kunnen geven, opdat ik het kan uitproberen en indien ik het goed vind, kan kopen.
    Maar misschien dat er toch een probeersel ergens van te vinden is? Ook een bèta ofzo heel misschien?

Greetz,
    Jenthe

Bijdrager
    Killsalot

Linux… Er zijn gratis distro’s. Godzijdank, want nudat ik deze heb kunnen uittesten: ben ik zeker dat ik geen Linux in de winkel ga kopen.

Linux valt bijna niet te halen in de winkels want het is gewoon een Open Source projecten (nou de meesten dan)

Macintosh OS X… Tja… In elk geval; ik koop niks zonder het eerst te hebben uitgeprobeerd… En in tegenstelling tot Windows heb ik geen goede vriend die me even een illegale cd zou kunnen geven, opdat ik het kan uitproberen en indien ik het goed vind, kan kopen.
    Maar misschien dat er toch een probeersel ergens van te vinden is? Ook een bèta ofzo heel misschien?

Mac OS X krijg pre-instalt op een aankoop op een Apple computer. Mac is niks zonder Apple en Apple is niks zonder Mac…. Kortom wil je Mac OS X testen raad ik je aan om naar een Apple Centre bij jou in de buurt te gaan…. Want Mac OS X zal het niet doen op jou computer omdat het daar niet voor gemaakt is!

Bijdrager
    michi_rishi

Kijk een tijdje op internet wat tweedehands Macs waard zijn.
    -Zoek een koopje
    -werk daar een tijdje op
    -Verkoop hem weer
    zo kun je voor een beetje moeite een tijdje een Apple proberen (en er misschien nog wat aan verdienen ook!)

Bijdrager
    MacBeer

OSX draait alleen op een Mac. Je kan het dus niet uitproberen door van een vriend een install-cd van OSX te lenen. Je hebt Apple-hardware nodig.

In dit draadje heb ik enkele quicktime-filmpjes gezet die je een beeld geven hoe OSX werkt en hoe het eruit ziet. Dat is tevens het maximale wat je uit die ervaring kan halen zonder zelf achter een Mac te gaan zitten.
    OSX dat moet je beleven. Ga eens naar een Apple Centre en speel met OSX. Leg je probleem uit aan een verkoper. Deze zou je veel moeten kunnen vertellen over OSX.
    Maar je moet jezelf overtuigen en dat lukt niet in een kwartiertje. Succes!

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    Sir John II

Dank jullie, dat centrum is een goede tip, zal ik zeker is doen als ik wat meer vrije tijd heb. (heb het op het moment druk)

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België vind je toch redelijk snel een Linux-distro zoals Suse en Fedora in de winkel, zoals in Fnac.

Met vriendelijke groeten,
    SJ

Bijdrager
    RenaultF1
    ”MacBjorn”

OSX draait alleen op een Mac.

niet meer sinds osX op de X86 architectuur werkt…

Bijdrager
    MacBeer

Jij hebt het over een illegaal gekraakte testversie die ooit voor ontwikkelaars is vrijgeven nog voordat er Apple – Intel hardware was. Die tel ik gewoon niet mee.

Bijdrager
    Sietse_
    ”RenaultF1″

niet meer sinds osX op de X86 architectuur werkt…

Dat wil je ook niet om te proberen. Dat werkt niet optimaal, je moet maar net geluk hebben of je geluidskaart/netwerkkaart/enz. ondersteund wordt.

Straks krijg je onterrecht een slecht beeld van OSX.

Bijdrager
    CaDoc
    ”Sir

Dank jullie, dat centrum is een goede tip, zal ik zeker is doen als ik wat meer vrije tijd heb. (heb het op het moment druk)

Laat je niet afschrikken door het feit dat alles net even anders werkt of dat het beeld iets minder “snappy’ lijkt.

Bijdrager
    RenaultF1
    ”MacBjorn”

Jij hebt het over een illegaal gekraakte testversie die ooit voor ontwikkelaars is vrijgeven nog voordat er Apple – Intel hardware was. Die tel ik gewoon niet mee.

de versies die je in de winkel kan kopen werken ook op vele gewone PC’s. Ze werken met de drivers niet altijd zoals het hoort, maar het komt toch al dicht in de buurt, en osX draait in bijna alle gevallen stabiel. Ik ken iemand met een acer met een AMD processor erin, en die al osX draaien van voor de macbook pro uitwas, en het draaide er toen stukken beter op dan op de powerbook’s, alles werkt gewoon.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.