11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    16jeffrey

Gratis Stock foto's

Hallo,

Wat ik mij afvroeg is hoe gratis stock foto websites als http://www.pexels.com super professionele foto’s gratis kunnen aanbieden terwijl iStock er 20 tot 30 euro per foto voor vraagt?

Op de website van Pexels staat dit:
    “Search through thousands of royalty free images on Pexels. You can use all images on Pexels for free, even for commercial use. All images are completely royalty free. How is that possible? All images on Pexels are licensed under the Creative Commons Zero license. Feel free to use them for any project you want to. This can include blogs, websites, apps, art or other commercial use cases.”

Het voelt bijna als stelen terwijl er toch echt staat dat je ze ook voor commercieel gebruik gratis mag downloaden;-)

Bijdrager
    @RoRoNL

Thanks voor deze tip

Bijdrager
    16jeffrey

Haha ja, ik kwam die website gisteren tegen. Verbaasde me er echt over hoe het kan dat deze kwaliteit foto’s gratis aangeboden worden. En dan ook nog voor commercieel gebruik!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Dit begint op Spam te lijken….

Bijdrager
    16jeffrey
    JoopJoopJoop op 11 augustus 2016

Dit begint op Spam te lijken….

Hoezo dat nou weer!?

Ik stel alleen de vraag hoe het mogelijk is dat zij gratis professionele stock foto’s kunnen aanbieden, terwijl iStock er 20 tot 30 euro voor vraagt. Heeft weinig met spam te maken.

En zoals @roronl zegt, je kan het ook als een tip opvatten. Doe er mee wat je wil zou ik zeggen:wink:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@16jeffrey

“hoezo dat nu weer!?”

Nogfmaar weer eens de nadruk leggen en nogmaals herhalen… op een site met gratis etc…

MODERATOR, wakker worden!!!!!

Het lijkt me nu overduidelijk SPAMMM

Bijdrager
    16jeffrey

Zucht…

Ik wacht geduldig op een nuttig antwoord:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    JoopJoopJoop op 11 augustus 2016

Het lijkt me nu overduidelijk SPAMMM

Het is alleen spam (d.w.z. reclame) als 16jeffrey banden heeft met de site, anders is het een gebruiker die ons ergens attent op maakt en een vraag erover stelt.

16jeffrey op 11 augustus 2016

Ik wacht geduldig op een nuttig antwoord:)

Als je even rondneust op de site kun je het waarschijnlijke antwoord zelf bij elkaar puzzelen:

Ten eerste is er een Upload-link waarmee iedereen die dat wil, foto’s naar de site kan sturen en ze beschikbaar kan maken onder een licentie die andere mensen ermee laat doen wat die willen. Dit zal worden gebruikt door fotografen die niet zonodig geld hoeven te verdienen aan hun foto’s, maar wel graag zien dat ze nuttig zijn voor anderen. Voor de jeugd^h^h^h^h^h mensheid van tegenwoordig is zo’n mentaliteit wellicht moeilijk te bevatten, maar het bestaat gelukkig nog.

Rest de vraag: hoe betalen ze dan voor hun website? En dat blijkt uit de FAQ:

What are sponsored photos from Shutterstock?

Shutterstock is a partner that provides photos you can buy. You’ll get redirected to their website, if you click on one of their photos. There you can buy the photo

Bijdrager
    16jeffrey

Het zal ook ongetwijfeld aan mijn definitie van ”gratis stockfoto’s” liggen aangezien ik deze website gewend was: http://www.freeimages.com

Zoals je daar kan zien zijn die foto’s grotendeels nogal amateuristisch. Toen ik Pexels.com tegenkwam dacht ik echt; hoe kan dit gratis aangeboden worden. Ik blijf het nog bijzonder vinden!:angel:

Bedankt voor je antwoord!

Bijdrager
    Midas Hofstra

Ik gebruik altijd: http://www.unsplash.com (alles is rechten vrij)

Bijdrager
    Shmoo

Wij van WC Eend adviseren WC Eend! ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.