6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Coen

gratis onderling bellen op zowel iPhone + Windows Phone + android

Hoi,
    Ik woon persoonlijk onder een woonvorm die begeleidend is.
    Gelukkig zit ik niet met het probleem van nooit 4G of bel- en sms-minuten, maar wat ik me persoonlijk nu heel erg afvraag… bestaan er telefoon-apps waarmee je je telefoon echt daadwerkelijk om kan zetten naar een echte goed werkende portofoon? Dan heb ik het dus over apps die beschikbaar zijn voor zowel Android en iPhone (en het liefst zelfs nog voor Windows-phone). Bij ons in de zorginstantie waar ik onder woon is het namelijk nog wel eens een probleem om dingen met bellen en dat soort dingen te regelen. Laten we reëel zijn, Apple ondersteund dadelijk ook echt internetbellen door het FaceTime-principe maar daar heeft dan ook alleen een Apple-gebruiker wat aan. Op het moment gebruikt men nu Windows-Phones (waarschijnlijk vanwege dat de software waar ze mee werken ook Windows is maar ja wat zal het). Voor deze 3 platformen zoek ik nu eigenlijk 1 vaste goeie app waar men wat mee zou kunnen voor in elk geval gratis bellen naar elkaar. Zou heel erg fijn en handig zijn.
    Het liefst smart uiteraard, dus, en deze platformen:
    Windows-Phone
    Android
    iOS
    Wie o wie weet mij iets aan te raden…?
    voor videobellen is het antwoord wat mij betreft simpel, daar kan men skype voor gebruiken. Daar gebruik je namelijk hoe dan ook gewoon een internetverbinding voor als ik dat niet verkeerd heb. Videobellen over de satelliet heb ik nog niks over gehoord namelijk hahaha

Bijdrager
    madcat

Skype kan je ook voor enkel audio gebruiken.
    Ik weet niet met hoeveel personen je wilt bellen, maar via de telefoon leverancier kan je ook simkaarten krijgen waarbij je onderling gratis kan bellen en sms-en. Vaak wordt dit voor bedrijven gebruikt, maar als je met 100 man wilt bellen dan valt er wel wat te regelen denk ik

Bijdrager
    KarelWillem

Met WhatsApp kunnen alle platformen gewoon met elkaar ‘voice-bellen’.

Moderator
    Mac Daddy

Ik denk ook dat Skype en WhatsApp voor audio en multi-platform de beste opties zijn ja.
    Groepsbellen is alleen met Skype mogelijk, geloof ik. Of kan WhatsApp dat ook al?
    Het voordeel van WhatsApp is dat je een groepchat kan oprichten en audio messages kan versturen. Bellen met vertraging is dat dan meer, maar kan je meerdere mensen tegelijk bereiken.

Bijdrager
    Q-collective

Signal is een open source alternatief van Open Whisper Systems. Als je niet zomaar op de blauwe ogen van grote bedrijven wil vertrouwen dat ze “echt heel veilig” zijn, is dit een goed alternatief.

Bijdrager
    pruus

En Google Duo is ook zo te gebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.