30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Laser

gratis muziek/films downloaden

Welke sites gebruiken jullie om gratis muziek en films te downloaden?

En welke sites zijn geschikt voor een apple?

Bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Sites? Geen.

Bijdrager
    Nickf

Auteursrechten
    Auteursrechten worden op OMT gerespecteerd. Het volgende is daarom niet toegestaan:

Hulp vragen of bieden bij het vinden van serials of cracks
    Hulp vragen of bieden bij het installeren van illegaal verkregen software
    Het plaatsen van complete artikelen of teksten van websites, kranten of tijdschriften (korte citaten zijn wel toegestaan) zonder een directe link als bronvermelding

….

Oftewel, Google is misschien een betere weg :3

Bijdrager
    KarelWillem

Lees ik hierboven iets wat ook maar vaag in de richting wijst van het niet mogen downloaden van films of muziek??

Antwoord: nee.

Bijdrager
    Hansi2124

Downloaden is nog steeds toegestaan. Uploaden niet.
    En elke site moet geschikt zijn om met een Mac te bezoeken. Anders moet je bij de websitebouwer gaan klagen.

Bijdrager
    159_nikki
    Bijdrager
    verwijderd-profiel

Om films te downloaden gebruik ik https://tpb.pirateparty.org.uk. Om muziek te downloaden gebruik ik YouTube en een site waar je de track van YouTube kunt downloaden.

Bijdrager
    KarelWillem

Anyway, zoals ik al zei: géén sites.

Ik gebruik al behoorlijk lang het gratis programma Vuze.

Zoeken èn downloaden op één plek, zoals het hoort bij een gebruiksvriendelijke omgeving als OS X.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik gebruik een variant van de piratenbaai (uit Suomi, als ik me niet vergis). Voor de rest koop ik de héle goede muziek gewoon op CD. Al is dat alleen maar voor het leuke doosje. En niet vergeten de LP’s.

Bijdrager
    Ni3l55

ik gebruik ook het internet voor het downloaden van muziek,
    maar als het goede muziek is koop ik het gewoon via CD of iTunes.

Bijdrager
    macboy

Google is je vriend, zoek en gij zult het vinden!

Bijdrager
    MacTS

Usenet (nieuwsgroepen).

Bijdrager
    KarelWillem

GrooveDown is ook wel leuk: http://groovedown.me

Bijdrager
    fenkikon

Ik gebruik google en dan zippyshare om muziek te downloaden.

Bijdrager
    Nickf
    KarelWillem op 14 augustus 2012

Lees ik hierboven iets wat ook maar vaag in de richting wijst van het niet mogen downloaden van films of muziek??

Antwoord: nee.
    Dus OMT respecteert de auteursrechten niet, geinig.
    Op elk fatsoenlijk forum worden links gewoon verwijderd.
    Ik snap niet dat iemand niet dit gewoon kan googlen.

Hansi2124 op 14 augustus 2012

Downloaden is nog steeds toegestaan. Uploaden niet.

En elke site moet geschikt zijn om met een Mac te bezoeken. Anders moet je bij de websitebouwer gaan klagen.
    Maar links delen op website’s is volgens meneertje Brein niet meer toegestaan, of naja wordt genoeg offline gehaald door zo’n zeik organisatie.

Bijdrager
    jobz
    Bijdrager
    fenkikon

Brein is sowieso een vreemde organisatie. Wat gebeurt er met het geld dat ze van bedrijven vorderen? Ik denk niet dat dit naar de auteursgerechtigden gaat?

Bijdrager
    Stirf

@Nickf: zoals gisteren ook al aan je gemeld, verdiep je eerst eens in de zaken, voordat je commentaar geeft. En nu zal er weer een uitleg komen om jezelf eruit te draaien :crazy:

Bijdrager
    Yggdrasil

Terzijde:

Brein is al net zo duister als onze Belgische SABAM. Die durven zelfs geld vragen voor optredens van artiesten die zelfs niet ingeschreven staan bij hen. Kun je nagaan… Of wacht, Johnny de trucker moet ook een vergoeding van een x-aantal euro betalen als hij een cd beluistert in zijn truck. Da’s immers een ‘openbare’ werkplek. Al die organisaties deugen voor geen haar.

Dat neemt niet weg dat je zomaar alles kunt downloaden. Als je ’n artiest echt goed vindt, koop je z’n cd’s.

Bijdrager
    Nickf
    fenkikon op 14 augustus 2012

Brein is sowieso een vreemde organisatie. Wat gebeurt er met het geld dat ze van bedrijven vorderen? Ik denk niet dat dit naar de auteursgerechtigden gaat?

Klopt.

Stirf op 14 augustus 2012

@Nickf: zoals gisteren ook al aan je gemeld, verdiep je eerst eens in de zaken, voordat je commentaar geeft. En nu zal er weer een uitleg komen om jezelf eruit te draaien :crazy:

Waarvoor moet ik uitleg geven?
    Dat het bekend is dat providers deze website’s moeten blokkeren omdat Nederland heel dom in elkaar zit?
    Dat Brein zelfs rechtszaken spant tegen website’s die links of uitleg neerzetten?
    Dat heel veel forums wel dit soort topics sluiten?
    Vertel het maar c:
    Wat wou je ontkennen? Alles is waar…
    Dus misschien moet jij je eerst verdiepen in de zaken c:

Bijdrager
    KarelWillem

Pffff…. start die eindeloze, nergens toe leidende, discussie maar weer eens op.:lol:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@Nickf
    Discussiëren er over mag, dat hoeft OMT niet te verwijderen.
    Links plaatsen naar een torrent site mag ook (anders zou Google miljarden keren per dag in overtreding zijn.)
    Dat BREIN het niet wil betekent niet dat het niet mag. BREIN gaat vaak buiten zijn boekje en dient genegeerd te worden. In de EU richtlijn staat dat een provider niet verantwoordelijk is voor de content die hij doorgeeft en dat hij niet mag filteren of blokkeren.
    Volgens de thuiskopie regeling mag iedereen (ook uit illegale bron) downloaden mits voor eigen gebruik zoals in huis of in de auto.
    Maar omdat BREIN en enkele rechters in de zak zitten van de Amerikaanse entertainment industrie moeten providers toch blokkeren en wordt de consument gecriminaliseerd. De Nederlandse wet zit niet dom in elkaar, maar er hapert wel iets aan de politiek die hier geen stokje voor durft te steken. Er zijn geregeld kamer vragen gesteld over BREIN, maar daar blijft het bij.

Bijdrager
    Stirf

:thumbsup:
    Edit: :sealed: weg gehaald.

Bijdrager
    Nickf

Ik heb ook niet gezegd dat OMT het moet verwijderen, maar dat de meeste forums het doen.

Sowieso is BREIN en BUMA / STEMRA gewoon een grote **** zooi.

En ik weet dat je voor jezelf mag gebruiken, en natuurlijk download ik ook genoeg.

Bijdrager
    Stirf

Dat bedoel ik nu met een uitleg om jezelf eruit te draaien:wink:
    En nu echt :sealed:

Bijdrager
    AppleStef

Bijdrager
    Nickf
    Stirf op 14 augustus 2012

Dat bedoel ik nu met een uitleg om jezelf eruit te draaien:wink:

En nu echt :sealed:
    Lol nee hoor,
    Wat heb ik dan gezegd volgens jou?
    Als jij iets verkeerd opvat:evil:

Bijdrager
    Hansi2124

On topic maar weer. Zie eerste posting.:wink:

Bijdrager
    fenkikon

Ik denk dat TS inmiddels al een aantal goede opties heeft gekregen.
    Lang lang geleden gebruikte ik i.p.v. Utorrent of Vuze het programma Bearshare. Heeft iemand daar nog ervaringen mee en wat is er van dat programma geworden?

Bijdrager
    computer space

Misschien wil de TS wel muzak of rechtenvrije muziek downloaden. Ook daar zijn sites voor (van die muziek waar menig duffe Youtube instructie nog irritanter van wordt: van die tien minuten gaap filmpjes met een enorme berg gitaar-ragwerk eronder, terwijl de uitleg in 3 regels op een forum had gekund).
    Downloaden doe je natuurlijk met uTorrent en magnet links, omdat torrent files zelf bijna nergens meer gehost worden.
    Filmpje uit Flash kun je met Safari opslaan op schijf…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.