25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    la1974

Gratis je Dropbox upgraden naar 5GB?

Dropbox is een nieuwe feature aan het testen. Je foto’s van je iOS device uploaden naar Dropbox. Bij iedere 500 mb aan foto’s krijg je er 500 mb gratis bij tot een maximum van 5GB. Je kan de geuploade foto’s of films weer gewoon verwijderen. Als je de 5GB hebt, hou je deze ook.

Een tip: maak een film me je iPhone van een paar minuten en upload deze naar je Dropbox. Kort hem een paar seconden in en je hebt weer een nieuwe film op te uploaden.

Ik zit nu op 5GB!

Meer info: http://forums.dropbox.com/topic.php?id=54396

Bijdrager
    Asaxx112

Hallo, bedankt voor je tip. Maar hoe laad je je foto’s in Dropbox?

Bijdrager
    gIzMo01

Je opent dropbox en kiest dan voor upload, maar hier comprimeert hij telkens de filmpjes naar 3mb, conclusie dit gaat eeuwen duren!

Bijdrager
    la1974

Volgens mij kan je op je iPhone de kwaliteit instellen. Ik ben nu 1,5 uur aan het uploaden en zit al 5,8 GB. Of dit ook zo blijft weet ik niet. Dropbox belooft je 5GB.

Bijdrager
    la1974

@Axaxx112

Je moet de beta versie van Dropbox installeren op je computer. Daarna je iPhone koppelen via de kabel. De foto uploader start dan automatisch. Op je iPhone hoef je dus niets nieuws te installeren.

Bijdrager
    Asaxx112

Zelfs foto’s gaan super traag!

Bijdrager
    la1974

Zit je zeker op ADSL. Ik op kabel met 4mb upload. Gaat snel genoeg.

Bijdrager
    nebilem

Die extra mb’s staan er nog niet op bij mij.

Bijdrager
    Hansi2124

Don’t forget: During this beta period, we are also offering additional free space to test automatic uploading of photos and videos. For every 500MB of photos and videos automatically uploaded, you’ll receive another 500MB space bonus, up to 5GB total. The Dropbox space you earn is permanent. You can use it for the life of your account.

Bijdrager
    T-Pay

Nog een manier om aan extra ruimte te komen:

Wil je een dropbox-account aanmaken, en wil je 250 MB gratis extra ruimte. Meld je dan aan via deze link. Jij krijgt 250 MB extra, en je geeft mij er 250 MB bij.

http://db.tt/BmhVi2j

Bijdrager
    Hansi2124

Of doe dat voor mij (als we dan toch bezig zijn):
    http://db.tt/3ALJhal

Bijdrager
    seb88

Hier nog een tip. Nadat ze zijn geïndexeerd kan je de bestanden verwijderen zodat je ze niet hoeft te uploaden. Zo kan je de 5gig bonus binnen enkele minuten al binnen halen.

Bijdrager
    mvdenberg
    Hansi2124 op 19 februari 2012

Of doe dat voor mij (als we dan toch bezig zijn):

http://db.tt/3ALJhal

Bedankt. Was eerst MobileMe gebruiker, ben nu langzaam aan het overgaan op icloud. Alleen jammer dat deze dus geen zip bestanden en PDF bestanden slikt.

Dus als ik dropbox vanzelf vul tot de 2 Gb, krijg ik er vanzelf 500 Mb bij, totdat deze weer vol is, en dan weer 500 Mb? Ik heb nl 4 Gb aan data die op m’n iDisk staan. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Bijdrager
    Asaxx112
    seb88 op 20 februari 2012

Nadat ze zijn geïndexeerd kan je de bestanden verwijderen zodat je ze niet hoeft te uploaden.

Dit heb ik gedaan maar toch staat er dat ik nog steeds 2,5 GB heb.

Bijdrager
    stavos

Even ter verduidelijking:

All you have to do to get your free space is test our Camera Upload feature. Here’s how:

1. Upload a photo using Camera Upload and you’ll instantly get 500MB of extra Dropbox space
    2. If you’ve finished importing your photos using the desktop application, you may still have to wait until Dropbox finishes syncing before free space is applied to your account
    3. Every 500MB you upload via the Camera Upload feature bumps you up another 500MB
    4. You can bump your Dropbox storage up ten times for a total of 3GB of free space. In other words, to reach your limit you have to upload 2.5GB through the Camera Upload feature

The Dropbox space you earn is permanent. You can use it for the life of your account. Enjoy!

Het synchroniseren is wel degelijk van belang. Dus niet meteen je foto’s en video’s verwijderen na het indexeren, dat is onvoldoende om je extra ruimte te ontvangen. De tip van TS (video van een paar minuten, steeds iets inkorten en opnieuw opslaan) werkt het makkelijkste als je niet voldoende foto’s op je device hebt staan. Zelf handmatig foto’s toevoegen in de betreffende map op je Mac werkt niet, de bestanden moeten echt van je device afkomen.

Ik heb nu 1,5 GB extra, maar mijn uploads lopen nog. Hopelijk komt er nog meer bij dus..:cool:

Bijdrager
    stavos

En zoals verwacht…

Bijdrager
    mvdenberg

Ik ben nu vanuit m’n Dropbox app (versie 1.4.6) op m’n iPhone bestanden te uploaden in de (standaard aanwezige map) map Photos.
    Doe ik het dan zo goed? Ik heb nu al ruim 1600 Mb ge├╝pload, dus dan zou ik toch zeker 500 Mb aan space krijgen. Of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    stavos

Nee, je doet het verkeerd..:wink:

Je moet de nieuwe software downloaden van Dropbox voor op je Mac (zie 1 van de links in dit draadje). Vervolgens activeer je de automatische upload functie voor foto’s en video’s. Sluit je iPhone aan en laat Dropbox alle zelfgeschoten foto’s en video’s van je camera uploaden naar je Dropbox. Maak eventueel extra foto’s of video’s om meer uploads te cre├źren.

Paar extra puntjes:
    – Met de laatste beta software van Dropbox krijg je meteen 500MB extra na het uploaden van je eerste foto. Dit is dus je bevestiging dat je meer extra ruimte kunt claimen.
    – Je moet iedere keer je iPhone opnieuw aansluiten aan je Mac, uploaden vanaf je iPhone zelf werkt niet.
    – Voeg zelf niet handmatig bestanden toe aan de map waar je uploads in komen te staan. Dit heeft namelijk geen invloed op de extra opslagruimte die je kunt krijgen.
    – Pas de video truc toe die in dit draadje al gegeven is om snel meer opslagruimte te vullen en nieuwe ruimte te krijgen. Dus video maken van een paar minuten, enkele seconden inkorten en opslaan als nieuwe video. Dit is vrij makkelijk en snel te herhalen met dezelfde video en wordt door Dropbox iedere keer als nieuw bestand gezien.
    – Verwijder al je uploads pas weer wanneer je de maximale gratis ruimte ontvangen hebt. Met de laatste beta versie is dat 3GB in totaal, met de oudere versie 5GB. (er zijn berichten die dit tegen spreken, maar het blijft beta software…)

Succes!

Bijdrager
    mvdenberg

Bedankt! Met deze uitleg kom ik een stuk verder. Ik ga aan de slag.

Bijdrager
    stavos

Overigens is Dropbox geen software van Apple zelf.. #subforum #meldknop

Bijdrager
    iFabian

Hm, waarom werkt dit bij mij niet?

Bijdrager
    juwlez

Z’n 2 uur bezig geweest maar heb nu iig 5,2 gb vrij..

Bijdrager
    juwlez

klik op die eerste link in deze topic, installeer het voor jou software en dan de eerste vraag moet je beantwoorden als die aan het installeren is. en dan je iphone aankoppelen. that’s it.

Bijdrager
    iFabian

Kreeg je dat gelijk na het uploaden? Ik heb namelijk nog steeds 2.2GB en m’n hele filmrol staat erop.

Edit: Oh, ik heb nog een keer die beta geïnstalleerd. Maar nu doet hij het wel!:)

Bijdrager
    mvdenberg

Ja, bij mij ook allemaal gelukt. Zit nu totaal op 5,8 Gb. En dat al met een paar weken.:-)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.