18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Tynian

Gratis jaar MobileMe na sync problemen

Of ik er dan blij mee moet zijn…

Nadat mijn agenda’s met constante ‘inconsistente gegevens’-problemen bleef hangen en zelfs het MobileMe expert team er niets meer mee kon (‘onherstelbare corrupte data’) heeft Apple mee een extra jaar MobileMe gegeven.

Wel heel attent en samen met oprechte excuses. Helaas moet ik nu mijn hele agenda met de hand overschrijven, aangezien deze alleen nog op MobileMe bestaat en die is niet te exporteren, zelfs niet meer door de Apple technici.

Bijdrager
    Steph

dus..

Bijdrager
    Tynian

Ik leid hieruit af dat dit een nonsense bericht was en dat ik het beter niet had kunnen melden?:)
    Was misschien wat eenzijdig, immers, wat kun je er als lezer mee? Was dan ook alleen om de ervaring te delen: heel jaar gratis MobileMe na problemen.

Dus… volgende keer een wat uitgebreidere reactie zou fijn zijn.

Bijdrager
    JohnH

Het vocabulaire van sommige mensen is nu eenmaal beperkt :wink:
    Merkwaardige geschiedenis, want welke lering trekt Apple uit het door jou beschreven voorval?
    Verder wel weer een aardige geste, dat één jaar extra.

Bijdrager
    Tynian

Wel, echt lering lijkt er niet uitgetrokken te zijn. Althans, ze laten het niet weten.
    Ik had ze een logfile gestuurd met deze tekst:
    [code:1:69162d6153]|Error|Could not apply change number 3797 to Sync Engine: [ISyncConcreteSession pushChange:]: you can’t modify a record that doesn’t exist: <ISyncChange 0x39d4510>{ modify record id ‘3BDE9333-2C13-4E45-A415-FCA86AF970AD'[/code:1:69162d6153]

Nadat de Apple medewerker niet in staat was om de fout te herstellen, heeft hij mij toestemming gevraagd om de experts toegang te geven tot mijn account. Hiervoor werd het wachtwoord door mij veranderd. Maar ook zij bleken niet in staat hier iets mee te kunnen.

Inmiddels draait alles weer, heb de agenda verwijderd en een nieuwe aangemaakt.

Bijdrager
    Willemse

Ik heb ook last van “onherstelbare corrupte data”.

In je laatste post zeg je dat je je agenda hebt verwijderd en een nieuwe hebt aangemaakt.
    Kan je mij uitleggen welke agenda je hebt verwijdert en waar je vervolgens “opnieuw” bent begonnen.

(heb je bijvoorbeeld de agenda op je mac verwijderd, of op je iphone of op me.com?)

Bijdrager
    Tynian

Het leek er op dat de agenda in de MobileMe cloud corrupt geraakt was. Ik heb alle agenda’s op mijn Mac verwijderd (was eigenlijk al zo omdat ik een nieuwe Mac had en dus geen agenda’s had).

Vervolgens ben ik vanuit Systeemvoorkeuren gaan syncen en omdat het om een nieuwe agenda (op de Mac) ging, kreeg ik de vraag of ik alles wilde samenvoegen, of juist alle gegevens van een bron naar de andere te overschrijven. Hierbij koos ik er dus voor MobileMe te overschrijven.

Hierna verscheen er op MobileMe, naast de agenda die ik aan had gemaakt, ook ineens de standaard Home en Work agenda’s. Die heb ik weer verwijderd. Wat ook nog hielp was om minstens een afspraak in de Macagenda te maken.

@Willemse
    : kreeg je de foutmelding dat de gegevens inconsistent waren?

Bijdrager
    Willemse

Eh, inconsistent inderdaad.

Heb zelf al enige tijd geleden alle achterliggende files wat betreft iCal verwijderd (zodat iCal ook echt geen data kon hebben)
    Heb ook aangegeven dat de data van mobileme op de mac gezet mocht worden, maar dat mocht niet baten.

Ik zal het nu eens laten samenvoegen, kijken wat dat doet

Bijdrager
    jafd01

Het niveau daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt jammer zeg.

De reacties van mensen.

Bijdrager
    Willemse

Inderdaad jafd01, jouw reactie voegt inderdaad wat toe.
    Ik moet toegeven dat we zonder jouw reactie echt verkeerd bezig waren.
    Dank je wel voor je geweldige reactie!

:sealed: !

Bijdrager
    Tynian

Ben in dat geval bang dat je ook bij het samenvoegen dezelfde foutmelding krijgt. Wellicht dus ook een corrupt bestand aan de MobileMe-zijde bij jou.

Mailtje die kant op, twee maanden wachten en ook een jaar gratis? Maar dan wel helaas je agenda kwijt…

Bijdrager
    Willemse

Allemaal geen probleem dat ik mijn agenda kwijt ben.
    “noodgedwongen” toch alles dubbel aan het noteren geweest.

Maar nu doe ik dus heel simpel niet (zoals het mobile me team mij had geadviseerd) een sync van mobile me naar de mac, maar andersom.

Raad eens? Het werkt weer!

Dank je wel!

Bijdrager
    Willemse

Volgende probleem.
    Syncen van mijn mac naar mijn iPhone via de cloud gaat perfect (dus zonder draadjes etc)

Echter, op me.com bij mijn agenda, geen afspraken.
    Verplaats ik iets op de mac, even sycen, ook op mijn iPhone.
    Verplaats ik iets op de iPhone, even syncen, ook op de mac.

Syncen doe ik via de mobile me en niet via usb of iets dergelijks.

Weet je toevallig ook hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Tynian

Nee, ben hier niet mee bekend. Bij mij heeft de iPhone altijd prima gesyncd (wat gezien dat corrupte bestand bij MobileMe vreemd is).

Bijdrager
    Willemse

Maar als jij nu dus naar me.com gaat en dan naar de calendar dan staan jouw “nieuwe” afspraken daar dus ook?

Bijdrager
    Willemse

Heel raar, maar het werkt nu dus wel.

Toch bedankt, heb ik eindelijk weer iets aan mobile me, ical en agenda!

Dank je wel:D

Bijdrager
    Stadsman

Ik had ook hetzelfde probleem met inconsistente data. Ik heb toen in MobileMe voorkeuren (sync, advanced) alle computers gederegistreerd en mijn sync point gereset. Nu werkt het perfect.

Moderator
    Poezenbeest

Puck…. en daar heb ik gisteren €79 voor betaald, terwijl ik dus ook gewoon een jaar gratis had kunnen hebben….:?:?

Heb namelijk dezelfde problemen gehad en heb dat zelf moeten oplossen… Mijn oplossing was om gewoon de synchronisatie-richting van mijn Mac naar MobileMe te zetten….

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.