8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Walkingfingers

gratis faxsoftware!

wie weet goede gratis faxsoftware voor osx? Ik heb iets over het freewarepakketje efax gehoord, zijn er mensen die dit kennen/ervaring hiermee hebben?:idea:

Bijdrager
    JeePee

Zat faxstf ofzo er niet gewoon bij?:?

Bijdrager
    Gijs

FaxSTF zit er alleen bij als je een nieuwe computer met OS X hebt gekocht. Cocoa eFax is wat Mike bedoelt. Is simpel en werkt goed. Het enige nadeel is dat je niet direct uit een document de faxopdracht kunt geven. Een tweede beperking is dat je niet alle bestandstypes kunt faxen. Zoek op Versiontracker als je het wilt bekijken.

Bijdrager
    Walkingfingers

heb reeds gekeken. is echter shareware. na 5 keer faxen moet je betalen.
    als dat de enige is concludeer ik dat er geen goede freeware zijn.
    faxstf is prima naar heeft zoveel ballast.
    ik zal ook eens in het ‘circuit’ eens een rondje doen.

Bijdrager
    thomdebom

moet je er ook je (telefoon)modem niet voor gebruiken. Ik heb ADSL dus volgens mij kan ik het daarom niet gebruiken. Toch?

Bijdrager
    awesomemac

Dat klopt. Je moet je 56K modem ervoor gebruiken. Maar dat zou toch geen probleem moeten geven?? Gewoon de telefoonlijn in de RJ connector doen en gaan. Of heb ik het verkeerd?

Bijdrager
    Igor

De fax-software heeft niks met je internetverbinding te maken… Dus gewoon je telefoonlijn in je contactdoos en klaar ben je…

Bijdrager
    Castor

Als je je modempoort uitschakelt als netwerkpoort (tbv ADSL), kan FaxSTF er in elk geval nog steeds mee werken. FaxSTF heb ik geupgrade van de OS 9 versie die bij mijn G4 geleverd werd.

Maar er is ook een alternatief, dat ik misschien nog wel eens probeer (in een speelse bui, want STF werkt tenslotte):
    Page Sender Het is net als FaxSTF te selecteren als printer en lijkt verder ook een gelijkwaardige functionaliteit te hebben. En goedkoper dat FaxSTF.

Iemand ervaring ermee?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.