12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jordi99

Gratis Apple apps na aanschaf 1 september?

Hallo,

Ik heb vernomen dat als je een nieuw apple toestel koopt na 1 september, je alle apple apps gratis krijgt, zoals iPhoto / iMovie / Keynote / Pages / Numbers..

Hoe gaat dit in zijn werking als ik een nieuwe iPhone 5s koop op 25 oktober?
    Kan je deze apps dan gratis downloaden via een voucher? of zijn ze dan gewoon gratis in de Apple store?

Weet iemand ook of je deze apps via iCloud kan synchroniseren naar andere apparaten, zodat je ze op je iPad ook gratis hebt?

Bijdrager
    Shmoo

Zodra je dit nieuwe toestel aanzet zullen ze je vragen om je AppleID in te vullen en dan voegt Apple deze Apps toe aan je lijstje met aangekochte Apps zodat je ze altijd kunt gebruiken.

En ja deze software mag je daarna installeren en gebruiken op al jouw iOS devices met hetzelfde AppleID.

Werkt hetzelfde als bij de aanschaft van een nieuwe Mac. Dan moet je ook een AppleID aanmaken of een bestaand ID opgeven zodat ze de software kunnen toevoegen als aangekochte software.

Bijdrager
    jordi99

Bedankt voor de snelle reactie!

Wat lijkt jou verstandelijker, iphone 5s kopen bij een APR of een telecom provider, ik doel op een los toestel en wil hem eigenlijk op de 25e hebben..
    Bestellen kan je nergens omdat alle telecomproviders een afspraak hebben met apple..

Zal de voorraad voldoende zijn? of zijn er misschien nachtopeningen?

En in welke winkel maak je anders meeste kans denk je : APR / Mediamarkt / Belcompany / ThePhoneHouse / Telecomproviders (kpn,vodafone,tmobile)

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Imade

Je zal altijd wel geluk moeten hebben en er in feite vroeg bij moeten zijn.
    Maar de ervaring leert mij wel dat de Apple Store in Amsterdam de grootste voorraad krijgt.

Bijdrager
    jordi99

Ik woon in limburg, dus heeft geen zin om naar amsterdam te gaan omdat de kans best groot zal zijn dat het toestel uitverkocht is.
    Hier in roermond is wel een apr, zal deze een voorraad krijgen, zelf doen ze er geen uitspraken over, verder zijn hier 3 telecom provider winkels, dixons en een grote mediamarkt, waar verwacht u de grootste kans op slagen?

Bedankt

Bijdrager
    makasa

In Enschede is die al in enkele telco winkels te koop. 5s. 30,- duurder. In Duitsland is die ook gewoon op voorraad in Oberhausen.

Bijdrager
    Imade

Als je hem in Duitsland haalt… dan heb je wel enkel in Duitsland garantie.
    Tenminste dat heeft Apple Genius medewerker mij dat uitgelegd.

Bijdrager
    jordi99

Hier in roermond is wel een apr, zal deze een voorraad krijgen, zelf doen ze er geen uitspraken over, verder zijn hier 3 telecom provider winkels, dixons en een grote mediamarkt, waar verwacht u de grootste kans op slagen?

Bedankt

Inactief
    Anoniem
    Imade op 19 oktober 2013

Totdat het apparaat uitkomt in Nederland kan men in Nederland geen service opstellen voor iPhone 5s/5c modellen. De garantie van Apple betekent dat service voor de iPhone 5s en iPhone 5c beperkt kan zijn per regio; zodra hij overal in de EER (en Zwitserland) uit is, zal daar overal service te verkrijgen zijn.

Bij aankopen bij Apple is Apple de verkopende partij en het aanspreekpunt voor consumentenrecht claims. Ook wanneer het toestel is aangekocht in Duitsland kan dan bij de Nederlandse AppleCare de claim worden ingediend, maar de Duitse wetgeving geldt in dit geval. De tijd die u heeft om het defect te melden bij de fabrikant, hoe lang u consumentenrecht kunt claimen, enzovoort, die komen dan uit de Duitse wetgeving, niet uit de Nederlandse.

Natuurlijk zijn er bepaalde Europese richtlijnen, dus er is altijd minimaal een periode van twee jaar om een defect te claimen.

Bijdrager
    Imade
    GeenMorgenrood op 20 oktober 2013
    Imade op 19 oktober 2013

Natuurlijk zijn er bepaalde Europese richtlijnen, dus er is altijd minimaal een periode van twee jaar om een defect te claimen.

Nederland heeft deze richtlijn niet over genomen… eigenlijst een zwaardere wet gemaakt waardoor je eigenlijk op elektronica 5 jaar garantie behoort te hebben. Dit houd dus in als een iPhone in NL gekocht is, binnen 5 jaar defect raakt buiten de schuld van de consument om, Apple eigenlijk hem tot max. 5 jaar na aankoop behoort te herstellen.

Inactief
    Anoniem
    Imade op 20 oktober 2013
    GeenMorgenrood op 20 oktober 2013
    Imade op 19 oktober 2013

Nederland heeft deze richtlijn niet over genomen… eigenlijst een zwaardere wet gemaakt waardoor je eigenlijk op elektronica 5 jaar garantie behoort te hebben. Dit houd dus in als een iPhone in NL gekocht is, binnen 5 jaar defect raakt buiten de schuld van de consument om, Apple eigenlijk hem tot max. 5 jaar na aankoop behoort te herstellen.

Het Nederlandse recht staat hier (bijna) volledig buiten gezien de aankoop is gedaan in Duitsland – in dit geval. Alleen de wijze van het beantwoorden van de claim, reparatie, vervanging of vergoeding is onderhevig aan het land waar de claim wordt ingediend. Met betrekking tot de termijn van vijf jaar, deze is volledig ongefundeerd en waarschijnlijk aan dezelfde debiliteit onttrokken waar ook uw complotfantasie├źn over de NSA en Apple vandaan komen. In Nederland betreft het een onbepaalde, aan de redelijke verwachting onderhevige, duur.

Bijdrager
    TouTje

Ik heb hem bij de Vodafone winkel gewoon gereserveerd, alleen de prijs konden ze nog niet met 100% zeggen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.