18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    iDavid

Grafische problemen op nieuwe MBP

Hey mensen,

Vorige week een Macbook Pro gekocht met de volgende specs:

# NVIDIA GeForce GT 330M met 256 MB (Onboard denk ik zelf)
    # 2.4GHz Intel Core i5
    # 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM – 2x2GB
    # 320GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm

Nu weet ik dat een Mac niet bedoeld is als game PC maar dat het wel mogelijk is. Toevallig heb ik Call of Duty 2 voor de Mac en heb deze geinstalleerd.

Wanneer ik alle graphics op zijn hoogst heb staan haal ik rond de 50FPS. Vrij netjes dus!
    Nu hoef ik niet de mooiste graphics dus zet het allemaal op gemiddeld. Ik haal dan dik 70FPS.

Alleen is het gamen wergelijk vreselijk voor je ogen! Je hebt het idee alsof je constant naar een knipperend beeld zit te kijken ook al zie je het niet. Na verloop van tijd doen mn ogen gewoon PIJN. Het beeld kijkt gewoon vreselijk, ondanks die 70FPS.

Ik dacht dat het iets met refresh rate heeft te maken of Hertz..

Nadat ik even had gegamed en ik toevallig door cover-flow in iTunes ging viel mij op dat ik gewoon grafische problemen ondervind! Zie a.u.b. het volgende korte filmpje dat ik van mijn beeldscherm heb opgenomen. Je kan hem hier vlot kan downloaden:

http://rapidshare.com/files/416083998/IMG_0019.MOV

Ik ben benieuwd naar jullie reacties..

thanks ;)

Bijdrager
    iDavid

Ook dit vind ik er niet positief uitzien:

Bijdrager
    Scrooge McDuck

“Nu weet ik dat een Mac niet bedoeld is als game PC maar dat het wel mogelijk is.”

Jou Mac is wel degelijk geschikt om op te gamen!:evil:

Een belangrijk vraagje, gebruik je Windows of OSX bij het gamen? In Osx kun je volgens mij weinig spelen met instellingen, Windows misschien wat meer.

Bijdrager
    iDavid

Bedankt voor je snelle reactie…. Ik gebruik helemaal geen Windows joh;) OSX 4 evah!
    (Heb Call of Duty 2 voor Mac)

Heb je het filmpje al gezien? Dat is toch een slechte zaak!?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik kan het filmpje niet bekijken, want de servers zijn overbelast. Kan je dat filmpje op YouTube zetten?
    Dat grafische probleem in iTunes heb ik overigens ook.

Moderator
    unSOUND

Er zijn wel meer problemen met Nvidia kaarten in Snow Leopard…

Mac OS X 10.6.4: Slow, Garbled Graphics (Steam, Photoshop, etc.); More Fixes

Bijdrager
    iDavid

Het probleem direct na het gamen in cover-flow:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik zie het ja. Het beeld blijft iets steken… 1e optie: Archiveer & Installeer. 2e optie: Winkel!

Bijdrager
    iDavid

Opnieuw installeren bedoel je?
    Deze Mac is pas geinstalleerd!

btw: Het probleem is weer weg! Het lijkt erop dat het pas gebeurd wanneer de videokaart onder druk staat of net onder druk heeft gestaan en nog warm is!

Echter blijft dit probleem:

Maar dat had ik al voordat ik die game had geinstalleerd!

Bijdrager
    Gothenburg

Pram al gereset? Grafische update voor Snow Leopard al gedraaid en een clean install al geprobeerd?

Bijdrager
    hezndepezn

Welk grafische kaart is ingesteld? Voor langer batterijduur (bij voorkeuren van energiestand) wordt de geïntegreerde Intel HD kaart gebruikt, voor betere prestaties de GForce. (na instellen even opnieuw inloggen)

Bijdrager
    iDavid
    hezndepezn op 30 augustus 2010

Welk grafische kaart is ingesteld? Voor langer batterijduur (bij voorkeuren van energiestand) wordt de geïntegreerde Intel HD kaart gebruikt, voor betere prestaties de GForce. (na instellen even opnieuw inloggen)

ehmm.. Die wisselfunctie is idd aangevinkt!
    Maar wist niet dat er 2 graka’s in die Macbook zit?

Maar toen ik aan het gamen was zat ik gewoon op de lichtnetadapter ..

Bijdrager
    Flatchoo

Kijk zojuist even bij mijn cover flow op mijn iMac en ik zie ook van die vreemde lijnen door de CD albums met de muzieknoot.

Bijdrager
    iDavid
    Flatchoo op 30 augustus 2010

Kijk zojuist even bij mijn cover flow op mijn iMac en ik zie ook van die vreemde lijnen door de CD albums met de muzieknoot.

Raar! Maar dat kan ook gewoon aan de nieuwe iTunes liggen !!

Net weer even 20min gespeeld op de beste graphics. Macbook maakte ging lekker tekeer.. Maar dat is normaal ivm cooling.

Weer cover-flow in iTunes gedaan en kan bevestigen dat het probleem dat je in het filmpje ziet nog net zo erg is. (Zelfs erger)

Had inmiddels bij energiestand het vinkje uitgezet voor wisselen tussen grafische kaarten en opnieuw opgestard.

Bijdrager
    Flatchoo

Ik denk dat het inderdaad met de nieuwste iTunes te maken heeft. Ik las net op internet dat meerdere mensen problemen hebben met album covers. Ik zie het net zoals bij jou alleen bij de lege album covers. Soms heb ik er ook helemaal geen last van. Meerdere mensen die dit probleem ondervinden?

Bijdrager
    iMacDonalds

Heb ik Windows geen last van strepen door muzieknoten.

Bijdrager
    iDavid

Dat geval in iTunes is wss gwn een iTunes issue.. Maar dat zelfs mijn OSX interface laggt (wat goed te zien is in cover flow) na het gamen vind ik wel zorgelijk..

Alsof die graka oververhit is en het niet meer trekt!

Moderator
    unSOUND

Wat ik dus al aangaf in mijn eerste post van dit topic… :sarcastic:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.