11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Kidco

Grafisch probleem met VMWare Fusion

Hallo iedereen,
    Ik draai Windows onder VMWare Fusion op mijn MacBook (vorige generatie, 2,4 GHz). Werkt goed, alleen, als ik voor het minste iets grafisch wil doen op de Windows gaat het ofwel heeeel traag ofwel komt er een foutmelding.
    Eerst dacht ik dat dat kwam omdat het een virtuele machine is enzo…
    Maar ik heb onlangs ook eens de testversie van Parallels gedownload en daar gaat het wel!

In VMWare zie ik dit bericht als ik de 3D graphics wil inschakelen:

En nog een klein vraagje:
    Sommige programma’s, zoals WinDVD, herkennen Windows onder VMWare als een virtuele machine, zodat ik ze niet kan opstarten. En bij Parallels werken ze wel. Kan ik die software bij VMWare laten denken dat het een echte computer is?

Bedankt,
    Kidco

Bijdrager
    Nietzman

Parallels is nou eenmaal iets verder in 3D ondersteuning dan VMware. Het enige wat je kunt doen is wachten tot VMware de achterstand heeft ingehaald.

En als je zwaar grafisch bezig wil moet je gewoon naar Bootcamp toe, die lapoplossingen die Parallels en VMware bieden zijn haske leuk, maar ze halen het nimmer bij the real thing.

Bijdrager
    Fierry

Dit komt door de brakke grafische kaart die de vorige generatie MacBooks gebruikte

Ze zijn nooit echt sterk geweest in 3D voor 1 besturingssysteem, laat staan 2 besturingssystemen tegelijktertijd

@Nietzman
    Parallels zou een soortgelijke error uitspuwen;)

Bijdrager
    Nietzman
    ”GuusBeckers”

@Nietzman
    Parallels zou een soortgelijke error uitspuwen;)

Oh?

Maar ik heb onlangs ook eens de testversie van Parallels gedownload en daar gaat het wel!

Bijdrager
    Kidco

Wat is het beste dat ik nu kan doen? Parallels kopen? Of zou er toch een update komen?
    Parallels zou ik wel willen kopen maar toen ik de testversie kon gebruiken vond ik dat VMWare toch stabieler liep, minder problemen enz.
    Ik wil nu geen zwaar grafische spellen spelen, maar zelfs het minste dat ook maar een beetje van de grafische kaart vereist loopt vast.

Weet iemand raad?

Bedankt.

Bijdrager
    CedricH

Heb je de laatste versie van VMWare geïnstalleerd? Ik draai XP onder VM (op een MacBook van begin 2007) en heb er geen problemen mee.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Kidco”

Weet iemand raad?

Bootcamp gebruiken.

Bijdrager
    Kidco

Ik lees over heel dit forum dat ze bij Windows onduidelijke foutmeldingen hebben, en nu weet ik echt zeker wat er bedoeld wordt.
    Ik heb een screenshot gemaakt van een melding als ik een heel simpel spelletje wil openen: http://www.hslzuid.nl/hsl/info/HSL-Zuid_spel/index.jsp.

Ik zie hier iets met kleurdiepten, het programma heeft blijkbaar 16- en 32 bit kleuren geprobeerd of zoiets… Heeft het iets met drivers te maken? Moet ik de Boot Camp drivers installeren? De VMWare Tools zijn in ieder geval ge├»nstalleerd.

Boot Camp zelf zou ik liever niet gebruiken want ik vind het handig dat ik even vlug kan overschakelen tussen Mac en Windows (soms gebruik ik ook maar 1 minuut Windows ofzo om iets te checken).

Bijdrager
    Nietzman

Simpel of niet simpel, voor VMware of Parallels geldt “Your mileage may vary.” Vooral met zulke obscure programmaatjes is de ontwikkelaar ervan waarschijnlijk de enige die je verder kan helpen.

Bijdrager
    CedricH

Aan dat spel zie ik dat het een soort Train Simulator is. Ik heb het ook nog een tijdje gedraaid op mijn MacBook in Vista (via bootcamp) maar nog niet onder XP in VM. Ik vermoed dat de combinatie van OS, XP en dat spel iets te veel is, mijn MacBook begon toch al aardig te blazen als ik het speelde. Als je dat spel veel speelt zou ik overwegen om BootCamp te gebruiken. Als je snel even XP wilt gebruiken zonder rebooten kan je nog altijd de BootCamp partie benaderen via VM.

Bovenste is mijn BootCamp partie met Vista.
    Onderste is XP die gewoon in virtual machine draait.

Bijdrager
    Kidco

Ok, ik zou wel een Windows op Boot Camp willen, maar het probleem is dat ik geen CD van Windows heb, alleen een .iso bestand met Windows erop, en ik dacht dat je voor Boot Camp een CD nodig had? Werkt het dan als ik die .iso op een CD brand of moet ik een echte authentieke versie hebben?

P.S. Nog altijd raar, vind ik, want ik heb met Parallels zelfs de testversie van Need For Speed Carbon kunnen spelen. Wel op laagste kwaliteit en soms een beetje haperig, maar in VMWare geraakt hij nog niet voorbij het laadscherm.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.