9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Grafisch geheugen nieuwe MBP

Het event is dus achter de rug en nu komen de onduidelijkheden:
    De nieuwe MBP heeft een verbeterde grafische kaart. Zoals jullie weten zijn er twee modellen.
    Op de A-Mac site staat dat ze allebei 512 mb grafisch geheugen hebben.

Maar op de site van Apple die ik dus meer vertrouw staat dat het instap model uitgerust is met 256 mb grafisch geheugen. Omdat er twee grafische kaarten in de MBP zitten snap ik er dus even helemaal niks meer van. Wie kan mij hierover iets meer vertellen?
    Thanx

Bijdrager
    Gothenburg

Volgens mij is die site nog niet helemaal up-to-date :)

Bijdrager
    HoodedOne

Of je kijkt op de apple site:

NVIDIA GeForce 9600M GT graphics processor with dual-link DVI support; 256MB of GDDR3 memory on 2.4GHz configuration; 512MB of GDDR3 memory on 2.53GHz and 2.8GHz configurations

NVIDIA GeForce 9400M graphics processor with 256MB of DDR3 SDRAM shared with main memory

Bijdrager
    ChrisMax

Maar kan je de beide grafische kaarten dan gebruiken of hoe gaat dat in zijn werkt, weet hier iemand meer over?

Bijdrager
    MrAcid

Dat wordt uiteraard allemaal voor je geregeld.

Grafische kaart niet nodig: integrated kaart wordt gebruikt. Grafische kaart wel nodig: dedicated kaart wordt gebruikt.

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt. En als ik bijvoorbeeld een zware game speel dan helpen de kaarten elkaar of gaat dat iets te ver?:P

Bijdrager
    Jeroen-W
    ”ChrisMax”

Bedankt. En als ik bijvoorbeeld een zware game speel dan helpen de kaarten elkaar of gaat dat iets te ver?:P

Dat lijk me onwaarschijnlijk…

Bijdrager
    ChrisMax

Maar ik weet wel zeker dat je het nu heel ver schopt met nieuwe grafische kaart die ze erin hebben verwerkt. Hopen dat die Far Cry 2 lekker gaat draaien, lijkt me z’o vet 8)

Bijdrager
    domien

Is het dan niet zo dan allebei de kaarten gebruikt worden, als je een zware applicatie draait dus dat je 768 mb krijgt?
    Want dit zou wel mogelijk zijn.

Dus het lijkt me vreemd als dat niet zo werkt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.