4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    semih2002

Grafieken maken

Voor een onderzoeksopdracht op school moeten we het verband tussen twee variabelen bestuderen.  We hebben gekozen voor een verband tussen de waarde van de gsm-toestel met de maandelijkse provider-kosten.  Ik ga een spreidingsdiagram maken van de twee variabelen, maar dit lukt niet in Excel.  Hieronder vind je een schermafbeelding van mijn gegevens in Excel.  Als iemand mij op weg kan helpen zou ik het zeer appreciëren.  Alvast bedankt iedereen.

Schermafbeelding gegevens Excel

Bijdrager
    prenkema

x en y , je hebt het hier over string 400-499, natuurlijk gaat het zo niet werken! x=1 en y=100 da’s een relatie of x=1 en y=3 ook.

Wat je hier ingevuld slaat helemaal nergens op

Wat wil je nu eigenlijk in de grafiek laten zien? En wat doe je precies en wat werkt er dan niet ?

Met “het lukt niet” kunnen we helemaal niks

Bijdrager
    Bazzerd

Wat je wil kan wel maar niet zo makkelijk in excel met de rijs categorieen die je gemaakt hebt.

het kan wel als je ze omcodeert naar bv 1,2,3,4,5 en dan een legenda maakt.

als ik dit zelf zou moeten doen zou ik het in spss maken…

hoeveel “metingen” zijn het?

kan wel wat voor je proberen. Stuur me maat een pb.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maak meer kolommen: splits bijvoorbeeld B op in eentje met de minimum- en een andere met de maximumwaarde. Typ verder ook niet zelf er een euroteken voor, maar stel de cel zo in dat hij valuta weergeeft — dan hoef je er alleen maar een getal in te typen en de spreadsheet zelf verzorgt het valutateken. Met deze aanpassingen kun je wel een tabel maken gebaseerd op één (of meer) van die kolommen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.