5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Gradient over drie objecten laten lopen

Dit is tricky..

Ik probeer een vector One World Trade Center te maken met een stad er om heen. Aan de linkerkant zal de stad zullen alle gebouwen vooral neon groenig kleuren en aan de rechterkant paarsig. In het midden wil ik dan graag dat deze toren komt te staan en dat daar beide kleuren samenkomen in één gebouw.

Het One World trade Center met zijn unieke draai.

Nu heb ik deze draai in het gebouw proberen na te tekenen en bestaat het torentje uit 3 of 4 losse punt objecten om dit effect te maken. Het uiterst links + rechtse object hebben eigenlijk al de perfecte kleurverloop want nu lijkt het net alsof vanuit die kant deze kleur op het torentje schijnt. Echter het middelste twee objecten moeten een donker en lichtblauwe, paarsachtige tint-verloop hebben maar op zo’n manier dat het relatief netjes overloopt maar je wel de randen van de toren kunt behouden. Het gevaarlijke van gradients is namelijk wanneer je dicht in de buurt van dezelfde tinten komt je niet meer die scherpe randen kunt zien.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Mij lijkt de beste oplossing om met de hand de verlopen aan te brengen, dan kun je met allemaal onafhankelijk van elkaar prutsen tot het totaalplaatje naar je zin is.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Het gevaarlijke van gradients is namelijk wanneer je dicht in de buurt van dezelfde tinten komt je niet meer die scherpe randen kunt zien.

Als je die middelste objecten tot één object maakt, met een verloop van bijv. boven naar onder, dan zou je de oorspronkelijke twee middendelen er weer overheen kunnen zetten, met een aangepast verloop en transparantie.
    Zou moeten werken, als ik tenminste goed begrijp wat je bedoelt.

Bijdrager
    Shmoo

Waar ik nooit aan gedacht had.. Je kunt natuurlijk gewoon meerdere objecten selecteren zodat je ook de achtergrond van meerdere objecten tegelijk van kleur kunt veranderen. Op die manier kun je dezelfde gradiënt aan twee objecten toevoegen. Het probleem is dan alleen wanneer beide objecten niet even groot/hoog zijn dat de gradiënt nog steeds niet gelijk loopt.

In dit geval was dat juist de bedoeling on die harde lijn te houden. Daarna zoals hierboven al gezegd werd een beetje spelen en handmatig tweaken. Extreem moeilijk overigens.

Ik denk dat ik het hier bij laat qua kleurverlopen op dit moment.

Bijdrager
    pruus

Mooie toren heb jij er neergezet! Die staat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.