11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    CharlotteH

Gradient in cirkel

Hoi,

Hulp gevraagd bij het aanmaken van een gradient! Ik moet een cirkel in 4 gelijke stukken delen die ieder een andere kleur krijgen, en die kleuren moeten in elkaar overlopen, zie bijlage. Weet iemand hoe ik dit zo kan krijgen? Of een goeie tutorial hiervoor?

Alvast heeel veel dank!

Bijdrager
    Shmoo

Je maakt een cirkel met een ‘angular’ gradiënt.

Daarna ja je extra ankerpunten toevoegen die je allemaal een kleurtje kunt geven en naar de juiste positie draaien. Ik zou wel hulplijnen gebruiken zodat je precies op de juiste locaties overal evenveel ankerpunten plaatst.

Als je meer ankerpunten (van dezelfde kleur) dichter bij elkaar zet dan krijg je een harde/strakke overgang qua kleur. Zet je de punten verder uit elkaar dan zijn ze meer soft en vloeiend.

Ik gebruik Sketch in mijn voorbeeld maar dit zal ongeveer hetzelfde werken in zo’n beetje elk vector app.

Bijdrager
    KarelWillem

Zoiets dus voor de buitencirkel.

Moderator
    Night

Je vergeet het groen-naar-rood verloop, zodat het één geheel wordt 😛

Geblokkeerd
    Anoniem

Kan tegenwoordig heel simpel in de laatste versie van illustrator. Punten toevoegen en de kleur aanpasssen:

Bijdrager
    CharlotteH

Thanks voor het meedenken! Heb ondertussen via een andere weg de oplossing gevonden:) Voor geïnteresseerden, zie bijlage! Hij moet dus op ‘verloop langs lijn staan’ en dan aan beide zijdes geel zodat het verloop mooi verloopt (gekke zin). En dan voor de binnenste cirkel hetzelfde alleen de lijn heel dik maken.

Bijdrager
    koen

@charlotteh misschien wel handig om even te vermelden welke applicatie je gebruikt.

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>koen op 11 februari 2019 om 16:05</p>
    @charlotteh misschien wel handig om even te vermelden welke applicatie je gebruikt.

Duidelijk illustrator

Bijdrager
    CharlotteH

Illustrator inderdaad

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 11 februari 2019 om 15:30
    Je vergeet het groen-naar-rood verloop, zodat het één geheel wordt 😛

Twas maar een voorbeeldje he! .;)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>Shyos op 11 februari 2019 om 16:09</p>

<p class=”cite”>koen op 11 februari 2019 om 16:05</p>

Duidelijk illustrator

Ging mij meer om de oorspronkelijke vraag.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.