7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    steene

Graag tips over dit ontwerp ( vooral voor de kapvorm!)

Hallo,

Zijn er mensen die zich geroepen voelen om tips te geven? Liefst mensen met ervaring. Ik werk zelf nu zo’n 2 jaar in de grafische sector. Maar ik heb slechts weinig ervaring met kapvormen (lees dit is de allereerste keer).

’t ontwerp zelf is 15 cm breed en eens gevouwen 11 cm hoog. Past lekker mooi in een standaard formaat enveloppe.
    Open is het 15 cm breed op 33 hoog. Het drieluik (ideaal voor mensen met een laptop) moet kunnen op zijn kop worden gedraaid. Daarnaast moet de onderste flap in de bovenste flap kunnen zodat het op zichzelf kan staan, met de middenste flap naar voor. De priv├ę info onderaan en de algemene tekst achterkant.

En daar ben ik nog voor tips naar aan het zoeken. Maak ik dan best de bovenste flap ietsjes kleiner zodat het beter past?
    Welke kapvorm zou hiervoor ideaal zijn? Indien nodig kan ik wel een virtuele voorstelling tonen van waar ik naartoe wil.

Alvast bedankt, Vriendelijke groeten!

nog wat geek info voor de mensen die ge├»nteresseerd zijn. ’t ontwerp van de middelste tekst is op basis van bestaande letters die ik dan met de hand heb getekend zodat het voor die namen past. De overige tekst is in 8,5 punt. De rode tekst in de middenflap komt met hoogglans op een reeds glossy wit papier van 125 gram. De tekst is opgelegd door de klant en ik heb wat priv├ę info geblurred uit respect voor de privacy van de klant.

Bijdrager
    moller

Illuminati

Bijdrager
    Dr. Maddox

Snel bel Langdon! :lol:

Overleg even met je drukker. De laatste flap die naar binnen slaat zou een mm of twee, drie korter mogen om de spanning er af te halen zodra je de kaart in elkaar vouwt.

Bijdrager
    steene

geen andere tips behalve verwijzingen naar Dan Brown? :evil:

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”steene”

geen andere tips behalve verwijzingen naar Dan Brown? :evil:

Jawel hoor!

Daar waar inkt ten hemel reikt, en men golvend hout met kunst bestrijkt…
    ..daar zal uwen twijfel verdampen, als uitkomst van nieuwsgierigheid en vlijt.

:barbu:

Bijdrager
    buxx

Geen idee wat een kapvorm is, maar ik zou de flap die als eerst naar binnen word gevouwen zo’n 2 mm kleiner maken. Ligt ook even aan het papier waarop je het laat drukken.
    Maar die 2 mm valt een leek niet op en maakt alles lekker vouwbaar.

Bijdrager
    remisc

zo

heb je een stansvorm, kan je kaartje ook staan
    :D

anders: 1.5 mm korter en van voorzijde stansen.
    ik zou iets zwaardere kwaliteit voor een kaartje kiesen 220 of zo

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.