18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Picazi

Graag je mening over Western Digital… thanks!

Ik wil graag je mening/ervaringen. Voor een backup van de bestanden op mijn MBP (m’n foto’s, films, afbeeldingen) maak ik iedere maand een copy van de mappen ‘muziek, afbeeldingen en films’ naar een externe LaCie Quadra D2 500GB. Dat werkt prima (doe dit overigens niet met timemachine; ik vervang na een maand de mappen weer). Nu wil ik een extra schijf en ik heb er 2 in gedachten. De LaCie zou ik wel weer nemen maar ik verneem op verschillende fora toch ook wel eens dat ze de geest geven. De Western Digital; die is zelfs goedkoper!

Is de Western Digital OK?
    Thanks!

http://store.apple.com/nl/product/TP441VC/A?fnode=MTY1NDA0Nw&mco=MjE1NzYwMg

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11025

Bijdrager
    Pieterr
    ”Picazi”

Is de Western Digital OK?
    http://store.apple.com/nl/product/TP441VC/A?fnode=MTY1NDA0Nw&mco=MjE1NzYwMg

Is een prima schijf. Ik zou hem alleen niet in de Apple Store kopen.

Bijdrager
    sven-

Zowel Western Digital als LaCie maken tegenwoordig erg betrouwbare externe harde schijven. Ik heb van beide merken een externe harde schijf (WD My Book Studio & LaCie d2 Quadra, beide 500GB) en ik heb er geen klachten over.

Bijdrager
    Marius1976

Het is koffiedik kijken.

Je weet lang niet altijd zeker uit welke fabriek een harddisk is gemaakt.

In het ‘begintijdperk’ maakte WD harde schijven waar een IBM label opzat. DIE schijven waren onverwoestbaar. Ik heb er hier nog steeds een aantal draaien. Dus daar van uitgaande zou ik zeggen: kopen die WD.

Toch heb ik van latere WD’s niet alleen maar plezier gehad.

Seagate wordt door de ‘kenners’ nogal eens voor slecht gehouden, terwijl ik nu juist weer een aantal heel goede ervaringen heb.

Ik zou zeggen… koop en keep your fingers crossed.

Succes
    Marius

Inactief
    Anoniem

Een aardig goed merk :D
    Maar let er wel op.
    Ik had een externe harde schijf (Western Digital) gekocht bij de Dixons. En op de doos stond ‘Mac Compatible’ maar, bij de Dixons hadden ze ‘m naar NTFS geformatteerd.
    Dus let er wel op of ze hem al geformatteerd hebben of niet. (dat ligt natuurlijk niet aan WD, maar aan de winkel)

Bijdrager
    Willemse

Bij de bcc vorige week een WD mybook 1000 GB gehaald voor €95,- .

Misschien ook een goede tip?

Bijdrager
    univers11

ik heb de WD studio hier staan, heel erg tevreden mee.

en bij bol.com is hij iets van €20 goedkoper dan in de online store van apple;)

Bijdrager
    SvS

Ja, ik heb er een van 500 gb, toen was 500 gb heel wat! :mrgreen: Voor nog geen 90 euro. Bij opus.nl geloof ik. Maar bevalt zeer goed, hoor! En mooi ding ook.

Inactief
    Anoniem

Ik heb de 500 GB versie, die werkt perfect i.c.m. Time Machine! Tip: sluit ‘m aan op FireWire.

Bijdrager
    Sunneh
    ”C.

Ik heb de 500 GB versie, die werkt perfect i.c.m. Time Machine! Tip: sluit ‘m aan op FireWire.

Beste koop als HD ooit. Eerder heb ik een concepts ding (macro) gehad met 250gb, werkte voor geen meter en was rete traag. De studio versie (500Gig toen de tijd + firewire) is voor mij een goede koop.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Applezone”

Ik had een externe harde schijf (Western Digital) gekocht bij de Dixons. En op de doos stond ‘Mac Compatible’ maar, bij de Dixons hadden ze ‘m naar NTFS geformatteerd.)

Bij de Dixons? Nee joh, bij de klant aan wie ze ‘m eerst verkocht hadden.

Bijdrager
    Stove Jebs

Ik heb er sinds kort een WD Mybook Studio 1 TB bij. Een aantal eigenschappen heeft bij mij de balans in het voordeel van WD doen doorslaan: o.a. goede reputatie, design, 5 jaar (“limited”) garantie, “Mac Formatted/Time Machine compatible”, prijs*.. (* heb ze al gezien voor < €135)

Bovendien zit er een eigen merk (tja..) schijf in de behuizing, en LaCie is een typisch OEM bedrijf dat verschillende merken HDs in zijn behuizingen monteert (ws. Fujitsu en Seagate)

8)

Bijdrager
    Superflu

Heel tevreden over. Mijn volgende wordt terug een WD .. !

Bijdrager
    Soulshaker

De mijne ook, maar dan wel een 1TB versie 8)

Die zie je bij redcoon al staan voor 136,73 euro (excl verzendkosten)

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B136212/cid/8020/Western_Digital_WDH1Q10000E_MyBook_Studio_1TB/

Bijdrager
    dspiers

Heb er een paar staan, en tot nu toe geen problemen mee gehad.

Maar ja, het is altijd kofie dik kijken met een HD.

Bijdrager

Ik ben ook zeer te spreken over mijn WD externe schijf (500 GB).

Bijdrager
    Zela

Deze? Iets over te vermelden?

1TB bol.com 89euro

Moderator
    Rivanov

WD zijn naar mijn mening prima schijven.

Heb aan m’n iMac een WD My Book Studio Edition 500GB via Firewire 800 aangesloten voor TimeMachine.
    En voor “on-the-road” heb ik een WD Passport 120GB.

Ideaal!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.