14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    peter1962

GPS voor macbook

Ik heb al op het forum rondgekeken maar niet een (recent) antwoord gegeven.
    Ik heb geen tomtom/garmin o.i.d. maar wil mn macbook in de auto gebruiken als routeplanner/navigatie met een GPS ontvanger via bluetooth (wordt gebruikt door bijrijder, niet door de bestuurder!)
    Welke programma’s kan ik gebruiken op mn macbook, zodat ik kan zien waar ik ben en waar ik heen moet?

Bijdrager
    Afroman

Euh, wat is hier nou handig aan? Beetje hard remmen of hard door de bocht en je MacBook schuift weg. Een TomTom heeft tenminste nog een goede bevestiging.

Bijdrager
    levidhuyvetter

Bijdrager
    KarelWillem

Een goede Europese navigatie voor OS X bestaat volgens mij niet (meer).

Bijdrager
    ququlequ

Volgens mij heeft google een iets meer uitgebreide zoekfunctie dan OMT
    http://tinyurl.com/6akzvxp

De eerste drie zoekresultaten zijn mensen met de zelfde vraag alleen dan in het engels. Dus je wilt zeggen dat we maar niet meer naar Onemorething.nl maar naar engelse fora moeten gaan? Je kan alles wel op google zoeken maar soms is het aan iemand vragen een stuk handiger en sneller.

Bijdrager
    ququlequ

En ik vind een GPS best een gemis op de Macbook Pro. Ook de mogelijkheid om er een 3g simkaart in te stoppen zou handig zijn. Ik heb dat ding best veel mee onderweg en soms is het best handig om op de macbook te kunnen zien waar je bent.

Bijdrager
    Matanza

Uiteraard is de MB pro niet gemaakt voor onderweg maar wel de Air. En daar is er een gebrek aan (ingebouwde) 3G. Maar dit kan je gemakkelijk oplossen door van die usb-modems te kopen van Providers.

Kwestie gps… Dat vind geen gemis. Als je wilt gps’en in de wagen, gebruik dan een Garmin/TomTom. Die zijn daar voor ontworpen. Al de rest niet.

Mvg,

Bijdrager
    ququlequ

Mijn Macbook Pro doet het prima onderweg…misschien is de Air wat lichter maar dat is dan ook alles. Een adapter gebruik ik ook vaak. Maar het zou toch mooi zijn als die er standaard in zit. Misschien als duurdere optie zoals nu bij de iPad gebeurd. En nu zit je met zo’n usb-stick aan de Mac.

Bijdrager
    Matanza

Je hebt het ook als ‘wifi access point’. Maar da zeul je uiteraard altijd met een extra bakje mee waarvan de batterijen ook plat kunnen gaan.

Mvg,

Moderator
    Poezenbeest

Niet zozeer voor de auto, maar deze vraag komt ook veel voor als het gaat om nautische navigatie. Een zoektip kan zijn om daar eens naar te kijken, want er zijn oplossingen die werken op basis van een GPS-ontvanger die aan de MacBook gekoppeld is.

Zoals KW al zegt, denk ik eerder dat je probleem gaat worden dat je geen goeie navigatiesoftware voor de Mac kan vinden die je de autowegen aangeeft…

Bijdrager
    KarelWillem

Dit is as-far-as-it-gets:
    http://www.routebuddy.com/routebuddy/index.html

Kaarten:
    http://store.routebuddy.com/maps/road

Echte real-time autonavigatie is het niet. Maar het is wát.

Overigens denk ik dat het aanschaffen van een simpele TomTom voordeliger en handiger is.

Rekenvoorbeeld:
    * RouteBuddy: 70 euro, kaarten West-Europa: 103 euro, ex. b.t.w.
    Maar er is een kortingsactie nu:
    40% DISCOUNT OFF ROUTEBUDDY, COUPON CODE RB2640

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

iPhone?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, of iPod touch. Etc.

Maar als je nog geen iPhone of iPod touch hebt, is dat wel een beetje dure optie natuurlijk.:wink:

Bijdrager
    peter1962

Als ik een iPhone of touch zou hebben had ik deze vraag niet gesteld en ik schreef al dat het voor de bijrijder is en niet voor de bestuurder. De nautiisch vragen die ik ook al gevonden had gaan vaak over de speciale nautische kaarten…..

die ene optie ga ik wel bekijken, bedankt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.